- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (07.10.2015, 13:25)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
SONDAJ: Ce cred românii despre supermarketuri
Două treimi dintre români consideră că supermarketurile îi ajută să economisească, în contextul în care preţul este principalul element în alegerea locului pentru cumpărături în cazul a trei sferturi dintre participanţii la un studiu realizat de INSCOP la cererea asociaţiei marilor retaileri.
Urmărește
3548 afișări
SONDAJ: Ce cred românii despre supermarketuri (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Magazinele mari reprezintă locul preferat de cumpărături pentru 83,6% dintre cei intervievaţi, în timp ce 65,2% dintre români se aprovizionează şi de la magazinele de cartier, iar 45,2% şi din pieţele agro-alimentare.
Astfel, magazinele mari, de tip hipermarket, cash&carry, supermarket şi magazine discount, sunt apreciate de 89% dintre participanţii la studiu, 56,6% având o părere bună, iar 32,4% o opinie foarte bună.
"Preţul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre români, criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanţa faţă de locuinţă", se arată în studiul realizat la comanda Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), în perioada 27 august - 7 septembrie 2015.
ULTIMELE ȘTIRI
-
EXIT POLL Alegeri prezidențiale 2024, turul 1: Marcel Ciolacu – 25%, Elena Lasconi 18%, Călin Georgescu 16%, George Simion 15%
-
Alegeri prezidenţiale. Rezultate EXIT-POLL. Ciolacu câştigă primul tur. Lasconi, Simion, Georgescu şi Ciucă despărţiţi de câteva procente. Geoană rezultat slab / Începe numărătoarea voturilor şi vin primele rezultate parţiale
-
Primele declaraţii ale candidaţilor după exit-poll-uri. Ciolacu: Rezultatul ne confirmă că am făcut ceea ce trebuie pentru ţară / George Simion anunţă victoria deşi exit-poll-urile îl dau pe 4 / Lasconi: Speranţa este vie în România
-
Cine este Călin Georgescu, surpriza de la alegerile prezidenţiale 2024, turul I
Aproape trei sferturi dintre români (72,6%) văd în supermarketuri un catalizator pentru economie şi consideră că acestea stimulează dezvoltarea oraşelor (74,4%). De asemenea, 82,6% consideră că supermaketurile creează locuri de muncă pe plan local, în timp ce 10,7% cred că, dimpotrivă, le distrug, iar 6,7% nu au ştiut ce să răspundă.
În acelaşi timp, 54,65% dintre intervievaţi apreciază că supermarketurile oferă salarii mai mari angajaţilor decât micile magazine, în timp ce 18,4% nu sunt de acord cu această afirmaţie, iar 27% se abţin.
Cei mai mulţi respondenţi (64,9%) consideră că supermakerturile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc, iar 12,3% nu au o opinie.
Peste 70% dintre români (71,5%) sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât pieţele iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la preţuri reduse decât în alte magazine.
Două treimi dintre respondenţi consideră că produsele alimentare româneşti sunt mai bune calitativ decât cele străine, iar 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele româneşti sunt mai proaste.
Un procent de 39,7% dintre români spun că produsele alimentare româneşti sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe.
În privinţa impactului marilor magazine asupra producătorilor locali, opiniile populaţiei sunt împărţite. Astfel, potrivit sondajului 44,3% dintre respondenţi sunt de părere că supermarketurile ajută producătorii locali, în timp ce 41,5% cred că nu îi ajută iar 14,3% nu au încă o părere.
Studiul a arătat şi că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă "produs românesc". Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o reţetă românească, 26,6% spun că în această categorie intră orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume şi de brand, în timp ce 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradiţional iar pentru 12,9%, produsul românesc este cel care are un nume românesc.
Potrivit studiului, 45,6% dintre respondenţi spun că reducerea TVA la alimente s-a reflectat în scăderea preţurilor în supermarketuri, în timp ce doar 26,1% sunt de părere că micile magazine au redus preţurile din acelaşi motiv.
Măsura închiderii supermarketurilor în weekend nu este apreciată de populaţie, cei mai mulţi (52,6%) considerând că aceasta ar avea ca efect creşterea cheltuielilor pentru cumpărături, pe de-o parte, şi pierderea de locuri de muncă (54,8%) pe de altă parte. În plus, vor avea de suferit şi producătorii de alimente perisabile, susţin 61,4% dintre respondenţi, precum şi firmele de transport (57,1%). O cincime dintre români merg la cumpărături în weekend pentru alimente, produse de igienă şi de curăţenie a casei, faţă de 5% care cumpără de la magazinele mici iar 11,9% din pieţe.
În cazul în care supermarketurile s-ar închide în weekend, cei mai mulţi (45,2%) declară că ar cumpăra din acelaşi loc în timpul săptămânii şi doar 20,7% s-ar orienta către magazinele mici iar 6,1% către pieţe.
Aproape 70% dintre români cred că statul/Parlamentul/Primăria nu trebuie să intervină în reglementarea programului de funcţionare al supermarketurilor, în timp ce 20,5% cred că da, iar 10,2% nu ştiu/ nu răspund, în contextul în care 89,9% dintre respondenţi apreciază drept "convenabil" actualul orar.
În egală măsură, cei mai mulţi dintre români (75,2%) resping ideea relocării supermarketurilor în afara oraşelor, măsură care ar genera dificultăţi în aprovizionarea populaţiei. La capitolul siguranţă alimentară, 57,3% dintre respondenţi consideră că supermarketurile vând produse sănătoase şi în termenul de valabilitate (71,3%).
Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, eroarea fiind de ± 2,8%.
Citește pe alephnews.ro: LIVE UPDATE. Alegeri prezidențiale 2024 și Referendum București. Au apărut rezultatele EXIT POLL
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Ca să-ți ia votul, impostorii de partid se prefac că se ceartă. Se vor împăca și vor conduce țara împotriva ta! Știi ce ai de făcut: TE DUCI ȘI PUI ȘTAMPILA PE ALB, ADICĂ PE NICIUNUL!
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe