- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.08.2014, 11:05)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
SONDAJ: Românii sunt tot mai optimişti, nivelul indicelui de încredere se apropie de media europeană
Încrederea românilor a urcat în aprilie-iunie pentru al treilea trimestru consecutiv şi se apropie de valoarea medie europeană, România ocupând locul 18 din 32 de ţări după acest indicator, care măsoară aşteptările despre piaţa muncii, situaţia financiară şi posibilitatea de a cheltui, arată Nielsen.
Urmărește
623 afișări
SONDAJ: Românii sunt tot mai optimişti, nivelul indicelui de încredere se apropie de media europeană (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Astfel, faţă de primele trei luni, în trimestrul al doilea încrederea consumatorilor români a urcat cu 6 puncte la 73 de puncte, situându-se după ţări precum Cehia, Letonia şi Estonia şi înaintea Slovaciei, Poloniei şi Bulgariei, potrivit sondajului efectuat de The Nielsen Company.
"În ceea ce priveşte cea mai mare parte a banilor rămaşi dupa acoperirea cheltuielilor de subzistenţă, aceasta este folosită pentru plata împrumuturilor şi a creditelor, în timp ce, la polul opus, înregistrând cele mai mici valori, se află activităţi precum investirea în fonduri mutuale sau pensii. Sănătatea şi siguranţa locului de muncă sunt, în continuare, principalele îngrijorări ale consumatorilor români din mediul urban, iar din strategia lor de economisire pentru viitor fac parte renunţarea la achiziţia de haine noi şi diminuarea ieşirilor în oraş", notează raportul.
TITLURILE ZILEI
-
• Adrian Sârbu: Le-o dăm în vot la alegeri! Civilizat, legal, fără violență
-
astăzi, 09:13
• Sprijinul Ungariei pentru Rusia atrage critici dure din partea Poloniei
-
astăzi, 09:00
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1000. Ucraina loveşte un depozit de muniţii rusesc în regiunea Briansk / Ministrul de Externe al Olandei salută decizia SUA de a permite lovituri de lungă distanţă împotriva Rusiei
-
astăzi, 08:16
• Zeci de persoane au fost reţinute de procurorii DIICOT în cadrul acţiunii „Şcoala”
-
astăzi, 07:38
• Vremea se strică în toată ţara: vin patru săptămâni de frig şi ploi neobişnuite
-
astăzi, 07:35
• Ion Cristoiu: „Instalatorii” sunt, în limbaj CIA, cei care pun microfoane de ascultare secretă
-
astăzi, 07:25
• Rachetele americane nu vor schimba decisiv războiul din Ucraina. Experţii explică de ce
-
astăzi, 07:23
• Jafuri în Gaza. Aproape 100 de camioane cu alimente, atacate de bărbaţi mascaţi
-
astăzi, 07:32
-
astăzi, 07:21
• Românii vor putea circula, de marţi, pe 59 de kilometri din A7, între Ploieşti şi Paşcani
-
ieri, 23:15
• Ce cred prezidenţiabilii despre parteneriatul civil şi adopţia în cazul cuplurilor de acelaşi sex
-
ieri, 22:32
• Ciolacu: De ce să-mi dau demisia? N-am ce lămuri. Vorbim de o călătorie a mea în zona privată
-
ieri, 21:27
• Ciucă, la revenirea din Austria: Moment decisiv pe 22 noiembrie la Budapesta, în privinţa Schengen
-
ieri, 20:20
• NEWS ALERT Ludovic Orban se retrage din cursa prezidenţială în favoarea Elenei Lasconi
-
ieri, 17:16
-
ieri, 18:26
Potrivit rezultatelor studiului, cei mai optimişti consumatori se regăsesc în Danemarca, Elveţia, Germania, Norvegia, Marea Britanie şi Israel.
Pe de altă parte, Portugalia are cei mai pesimişti consumatori, precedată de Slovenia, Croaţia, Italia, Serbia, Grecia şi Ungaria.
"În Europa, încrederea consumatorului a crescut în 72% din pieţele măsurate în al doilea trimestru, doar 6 din 32 de pieţe raportând scăderi. Danemarca (106), Belgia (80) şi Italia (51) au crescut fiecare cu 6 puncte comparativ cu primul trimestru, în timp ce Olanda (81), Ucraina (61) şi Croaţia (50) au raportat o creştere cu 5 puncte faţă de trimestrul anterior. Alte îmbunătăţiri notabile ale încrederii includ o creştere în ultimul an pentru Marea Britanie de 11 puncte, până la un scor de 90 - cel mai ridicat nivel înregistrat din 2007. De asemenea, Indicele de încredere al Rusiei prezintă o creştere de trei trimestre consecutive, ajungând la un scor de 85 în al doilea trimestru. Încrederea Franţei a crescut pentru doua trimestre consecutive, înregistrând un scor de 60", menţionează raportul.
Şi la nivel global se remarcă o creştere a încrederii consumatorilor, la un Indice de 97 în al doilea trimestru din 2014, cel mai mare scor de după primul trimestru din 2007. Nielsen notează că jumătate dintre respondenţii la nivel global sunt de părere că piaţa muncii va prezenta condiţii bune sau excelente în următorul an, o creştere faţă de primul trimestru şi un nivel neatins din 2007.
La nivelul zonelor analizate, încrederea consumatorilor a crescut, comparativ cu primul trimestru, cu trei şi, respectiv, doua puncte în America de Nord (103) şi Europa (77). Scorul cel mai ridicat a fost înregistrat în regiunea Asia-Pacific, rămânând la aceeaşi valoare de 106 din primul trimestru. În plus, nivelul încrederii a scăzut faţă de trimestrul anterior în America Latină (90) şi în Orientul Mijlociu/Africa (93), pierzând trei puncte şi, respectiv, un punct.
"Creşterea continuă a indicilor de încredere în câteva ţări ale Europei, precum şi optimismul din America de Nord susţin redresarea economică în pieţele mature. Cu toate acestea, cheia pentru o expansiune economică de durată va fi o şi mai mare consolidare a pieţei de muncă, lucru vital pentru a putea creşte şi cheltuielile de consum", spune Venkatesh Bala, economist-şef la The Cambridge Group, divizie din cadrul Nielsen.
Sondajul global Nielsen, iniţiat în 2005, măsoară nivelul de încredere a consumatorilor, principalele îngrijorări ale acestora şi intenţia de cumpărare în rândul a peste 30.000 de respondenţi cu acces la internet din 60 de ţări.
Citește pe alephnews.ro: Războiul dronelor: Cum tehnologia transformă conflictul ruso-ucrainean
Citește pe www.zf.ro: Criză fără precedent în Europa de la al Doilea Război Mondial încoace: Ce este sistemul ATACMS, care ameninţă să arunce în aer războiul din Ucraina. Americanii au autorizat Kievul să folosească rachete cu raze lungă de acţiune pentru a lovi ţinte din Rusia
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ciucă, la revenirea din Austria: „Summit-ul de pe 22 noiembrie de la Budapesta va fi decisiv în privința Schengen”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Ce afaceri are în România stră-strănepotul marelui poet Mihai Eminescu. El se ocupă de o afacere de familie, cu o tradiţie care datează din anii 1800
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Meteorologii EaseWeather anunță o lună decembrie cum n-a mai fost, în București. Câte zile ninge
CANCAN.RO
Dintr-o firmă de apartament, „nepotul” lui Nicolae Ciucă a împușcat contracte-mamut la Ministerul Apărării! Imagini în premieră cu descurcărețul rezervist și garajul lui de lux
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe