Sony a încheiat al optulea trimestru consecutiv de pierderi, dar speră să revină pe profit în 2013

Grupul japonez Sony a înregistrat o pierdere de 115 milioane de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând opt trimestre consecutive de rezultate negative pe fondul scăderii cererii pentru televizoare, în paralel cu ascensiunea Apple şi Samsung în zona tabletelor şi smartphone-urilor.

Urmărește
140 afișări
Imaginea articolului Sony a încheiat al optulea trimestru consecutiv de pierderi, dar speră să revină pe profit în 2013

Sony a încheiat al optulea trimestru consecutiv de pierderi, dar speră să revină pe profit în 2013 (Imagine: AFP / MediafaxFoto)

În perioada corespunzătoare a anului trecut, Sony a consemnat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari, potrivit raportului prezentat joi de cel mai mare exportator japonez de electronice.

Analiştii anticipau trecerea companiei pe profit în ultimul trimestru din 2012.

Sony estimează un profit de aproximativ 200 milioane de dolari pentru acest an, primul rezultat pozitiv din ultimii cinci ani.

Deprecierea yenului, care a ajutat rivalii Panasonic şi Sharp, nu a fost suficientă pentru a aduce Sony pe profit.

Panasonic a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut un profit net de aproximativ 650 milioane de dolari, spre surprinderea analiştilor, care anticipau o nouă pierdere. Totodată, Sharp a raportat primul profit operaţional din ultimele 5 trimestre.

Yenul a intrat pe un trend descendent de la sfârşitul lunii septembrie, când premierul Sinzo Abe a anunţat o politică monetară agresivă împotriva deflaţiei şi aprecierii yenului.

Sony încearcă să se redreseze prin tranziţia către smartphone-uri, tablete, imagistică digitală şi jocuri video. Sub conducerea preşedintelui Kazuo Hirai, compania a concediat 10.000 de angajaţi şi s-a angajat să aducă divizia producătoare de televizoare pe profit în următorul an fiscal, după nouă ani consecutivi de pierderi.

Pentru a finanţa restructurarea, Sony a anunţat în ianuarie că va vinde sediul din New York pentru 1,1 miliarde de dolari.

Sony mizează pe produse noi pentru a rămane un nume relevant în competiţia de pe piaţa electronicelor de consum. În ianuarie, la Consumer Electronics Show din Las Vegas, compania a lansat noi modele de televizoare, smartphone-uri performante cu un design atractiv, inclusiv un model rezistent sup apă, şi o cameră digitală mai puternică.

Pentru a-şi susţine televizoarele cu noul standard Ultra-HD, compania a anunţat că Sony Pictures va pune la dispoziţia clienţilor conţinut video la noua rezoluţie.

Sony a anunţat pentu 20 februarie un eveniment unde analiştii cred că va fi lansată cea de-a patra generaţie a consolei pentru jocuri video PlayStation 4.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici