- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.05.2013, 12:31)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova: Cel mai prost sector de drum din România este între Botoşani şi Suceava
Cel mai prost sector de drum din România este între Botoşani şi Suceava, afirmă ministrul delegat Dan Şova, potrivit căruia suma necesară în acest an pentru întreţinerea de vară a drumurilor se ridică la 4 miliarde euro, iar bugetul CNADNR pentru acest tip de lucrări este de doar 180 milioane euro.
Urmărește
6232 afișări
Şova: Cel mai prost sector de drum din România este între Botoşani şi Suceava (Imagine: Octav Ganea/Arhiva Mediafax Foto)
"Noi avem în exploatare grosso modo 17.000 de kilometri de drum, incluzând 530 de kilometri de autostradă, restul de drum naţional. CNADNR a făcut cereri la cele şapte direcţii regionale de drumuri din ţară, să ne spună necesarul numai de acoperire de gropi, adică întreţinere de vară. Necesarul străzi de la cele şapte regionale se ridică la peste patru miliarde euro pentru anul acesta. Necesarul făcut de ei luând în considerare situaţia drumurilor pe care le administrează fiecare direcţie regională.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Toma (PSD): Probabil unii colegi încearcă să-l arunce din nou în luptă pe Ciolacu, poate scapă de el
-
Cutremur devastator în Tibet: Cel puţin 120 de morţi şi pagube însemnate în regiunea Everest
-
Erdogan avertizează forţele kurde că „nu există loc pentru terorişti” în Siria
Noi avem 180 milioane euro în buget pentru aceste drumuri. Mai mult decât atât, vreau să vă spun că acum m-am interesat şi eu - înainte să fiu implicat în treaba asta eram mult mai indignat - acum ştiu că în toată Europa şi-n toată lumea, o dată la patru ani, cel mai târziu, trebuie să tragi un covor asfaltic de suprafaţă pe orice autostradă sau drum naţional ai. Dar noi nu avem suficiente fonduri pentru asta. Deci dincolo de orice viziune, nu avem suficiente fonduri, şi atunci încerci să faci cu ceea ce ai", a spus ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.
Oficialul a afirmat că "situaţia este dramatică" şi că sunt sute de poduri cu "probleme mari".
Şova a spus că pe autostrada Bucureşti-Constanţa (A2) covorul asfaltic pe 36 de kilometri construiţi în perioada 2004 - 2005 nu a fost schimbat.
"Nu-mi place să fac teoria moştenirii pe care o am, dar nişte cifre cred că sunt relevante. Am preluat ca minister coordonator această companie (CNADNR, n.r). Noi ne-am angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional că lichidăm arieratele din economie, şi premierul ne-a spus «Domnilor, începeţi şi plătiţi, trebuie să ne respectăm angajamentele». Bun, care sunt obligaţiile la 31 decembrie 2012 ale CNADR? Simplu: 680 milioane euro datorii. La un buget de 1,2 miliarde euro pentru investiţii, 680 milioane euro au fost datorii. Am rămas acum cu diferenţa de sumă, pentru care va trebui să mai cerem Ministerului de Finanţe în iulie, la rectificare, nişte bani, ca să ne acoperim cei 15% la fonduri europene", a adăugat ministrul.
Întrebat care este cel mai prost segment de drum din România pe care să-l ocolească şoferii în vacanţe, el a răspuns că acesta este cel dintre Botoşani şi Suceava.
"Nu vreau să-l ocoliţi, pentru că e o zonă turistică superbă. Dar dacă mă întrebaţi care este cel mai prost sector de drum din România, este între Botoşani şi Suceava", a spus Şova, în finalul emisiunii.
Citeşte şi:
Şova: Tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi centura de sud a Capitalei, gata până la alegerile din 2016
Citeşte şi:
Şova: Taxarea maşinilor pe autostradă va fi făcută prin SMS, cod de bare sau vinietă de la benzinărie
Citește pe alephnews.ro: POLITICO: Țările europene simt presiunea unui acord de pace Rusia-Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ministerul Educației estimează o scădere alarmantă a numărului de elevi care vor susține examenele naționale
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De ce a murit Ilina Pârvu? Ce s-a întâmplat pe fetița pe care o purta în pântece când s-a stins
CANCAN.RO
Meteorologii Accuweather au modificat prognoza: Pe ce dată vin ninsorile în București, în ianuarie 2025
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe