- Home
- Economic
- SIBIU, (09.05.2014, 13:42)
- Adina Oşan , Diana Stancovici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova, despre finalizarea autostrăzii Sibiu-Orăştie în 15 noiembrie: Sunt circumspect
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, vineri, după o vizită pe lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, că este "circumspect" că lucrarea va fi terminată până la termenul din 15 noiembrie şi le-a cerut constructorilor "mai multă agitaţie pe şantier".
Urmărește
1736 afișări
Dan Şova, la lucrările pe autostrada Sibiu-Orăştie (Imagine: Ovidiu Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, vineri, în judeţul Sibiu, după o vizită efectuată pe lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, că nu este mulţumit de stadiul lucrărilor, afirmând că nu vede o diferenţă faţă de decembrie 2013, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Specialiştii spun că respectă calendarul care s-a stabilit de comun acord cu CNADR. Eu constructor nu sunt, nu pot decât să cred, deocamdată, că nu ne-au minţit niciodată. Eu sunt circumspect, dar nu sunt inginer constructor. Să dea Dumnezeu să fie bine", a declarat Şova.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Cum ar fi arătat pacea în termenii Moscovei? Documente scurse dezvăluie cerinţele Proiectului de Pace al Rusiei din 2022
-
Culmea tupeului: Rusia acuză Occidentul de imixtiune în alegerile din Republica Moldova
-
Nelu Tătaru a fost plasat sub control judiciar pentru luare de mită
Acesta a afirmat, după consultarea cu specialişti ai CNADR, că termenul de finalizare, 15 noiembrie, nu va putea fi respectat decât dacă va exista "mai multă agitaţie pe şantier".
"Mi se pare că dacă nu vor face ce spune domnul director Cristian Andrei, adică dacă nu vor munci în schimburi prelungite şi nu vor avea utilaje serioase, nu cred că vor termina. Dar, mă rog, vor avea şi norocul unei veri lungi şi secetoase din punct de vedere al precipitaţiilor de pe zona asta, atunci ar trebui să poată lucra. Vă mărturisesc că nu îmi place foarte mult mobilizarea care este, dar dacă spun că sunt în graficul de lucrări… Luni o să verificăm la CNADR, exact care este situaţia, altfel nu îmi place nici mie, cred că nu vă place nici dumneavoastră, nu place nimănui cum arată cei şase kilometri, care sunt problematici. Dar, dacă inginerii constructori spun că sunt în grafic, o să vedem. Mie, personal, aşa ca om de pe stradă cum sunteţi şi dumneavoastră, mi-ar fi plăcut să văd mai multă agitaţie pe şantier, dar dacă aşa este graficul, sper să se respecte", a mai spus Şova.
Şova le-a cerut celor de la CNADR şi Drumuri Naţionale Sibiu să se "ţină de capul constructorilor", astfel încât termenul să fie respectat. De asemenea, Şova a promis că în "două-trei săptămâni" va reveni pe şantier pentru reevaluarea situaţiei.
Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumându-şi finalizarea lucrării fără costuri suplimentare.
"Săptămâna trecută, Salini - Impregilo avea o serie de cereri inacceptabile şi de atitudini contractuale inacceptabile pentru care noi am spus că ori se revine în limitele contractului şi se termină acest contract cu rezolvarea alunecărilor de teren fără costuri suplimentare, aşa cum a spus şi Comisia Europeană, aşa cum au stabilit şi experţii agreaţi de comun acord de către părţi, în caz contrar urmând să reziliem. Până ieri, ora 12.00, şi-au dat acceptul pentru cererile formulate de către Compania Naţională de Autostrăzi", declara, în 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, într-o conferinţă de presă.
Constructorul şi-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectaţi de alunecările de teren la 15 iulie, urmând ca la jumătatea lunii noiembrie să fie încheiate lucrările pentru diferenţa de 6 kilometri cu probleme, fără costuri suplimentare pentru CNADNR, potrivit sursei citate.
Premierul Victor Ponta declara, în 4 aprilie, că lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie va fi finalizat în acest an, iar compania de construcţii care realizează acest tronson s-a angajat să îl termine fără noi sume de bani din partea statului român, termenul fiind luna decembrie.
Întrebat, atunci, într-o conferinţă de presă, când va fi terminat lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, premierul Victor Ponta l-a întrebat, la rândul său, pe ministrul Transporturilor, Dan Şova, prezent în sală, iar acesta a răspuns că termenul este decembrie 2014.
"Din păcate, compania care a executat, ştiţi foarte bine, a avut o problemă tehnică pe şase kilometri unde s-a dărâmat dealul şi în baza ultimelor negocieri şi angajamente anul acesta vor face, fără acele noi sume de bani din partea statului român", spunea Ponta.
Întrebat când va inaugura şi acest tronson de autostradă, Victor Ponta glumea, răspunzând că în 16 noiembrie dimineaţa va face inaugurarea noii autostrăzi şi făcând astfel trimitere la data alegerilor prezidenţiale. "Pe 15 noiembrie. Pardon. Pe 16 noiembrie o inaugurăm. 16 dimineaţa", spunea Ponta râzând.
Ulterior, în 24 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Şova, declara, la Simeria, într-o conferinţă de presă, că lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu, singurul care mai trebuie dat în folosinţă între cele două localităţi, va fi gata în 15 noiembrie, conform angajamentului luat de constructorul italian.
"Au cerut pentru lucrări suplimentare 365 de milioane de lei şi au primit 26 de milioane de lei. Adică au pierdut. Se încadrează în prevederile contractuale. Au primit o extensie de timp până în noiembrie 2014. Vreau să ne înţelegem bine: data de 15 noiembrie 2014 nu este o dată stabilită nici de mine, nici de CNADNR, ci este stabilită de Completul de Arbitraj. (...) Angajamentul lor scris este că până în iulie termină cei 16 kilometri care sunt neafectaţi de alunecări, iar cei 6,7 kilometri afectaţi de alunecările de teren, până în noiembrie", spunea ministrul Şova.
Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
CNADNR a inaugurat la finele anului trecut loturile 1,2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde lei (326,5 milioane euro), fără TVA.
Directorul CNADNR, Narcis Neaga, declara în decembrie că tronsonul 3 va fi deschis în septembrie 2014, deoarece pe acest lot au apărut "probleme tehnice grave", respectiv alunecări de teren.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe