- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.03.2014, 17:10)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova revine pe blog cu un nou termen pentru autostrada Sibiu - Piteşti. Lucrarea începe în 2017
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a publicat o nouă postare pe blog referitoare la autostrada Sibiu - Piteşti, noul termen avansat de oficial pentru startul lucrărilor fiind începutul anului 2017, după ce anterior informase că proiectul ar putea fi lansat cel mai devreme în martie 2016.
Urmărește
588 afișări
Ministrul Transporturilor, Dan Şova (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)
"În data de 3 martie s-au declanşat la CNADNR procedurile pentru selecţia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmând să dureze maximum şase luni, cu tot cu eventuale contestaţii. Pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti există o sumă de 28 de milioane de euro pusă la dispoziţie de Comisia Europeană în alocarea 2007 - 2013. După ce se termină studiul de fezabilitate în 12 luni, urmează procedurile de aprobare a lui, se va începe licitaţia pentru atribuirea de lucrări care va dura şase luni. Dacă punem şase luni acum, 12 şi cu 6, în cel mai bun caz, în 24 de luni se pot începe lucrările pe Sibiu - Piteşti", afirma ministrul Transporturilor pe blogul persoanal într-o postare din 5 martie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Premierul român Marcel Ciolacu, primit la Downing Street de prim-ministrul britanic Keir Starmer
-
Ciolacu şi Ciucă se ceartă ca ţaţele: Când eşti neputincios, devii şi disperat şi nervos
-
Trump l-a nominalizat pe Pete Hegseth la Apărare: anti-NATO, anti-Europa, vedetă a talk-show-urilor Fox News
El a arătat la vreamea respectivă că autostrada nu este în concurenţă cu tronsonul Sibiu - Braşov "pentru bunul şi simplul motiv" că Sibiu - Piteşti este finanţat din fonduri de coeziune şi Sibiu - Braşov este finanţat din fonduri de dezvoltare regională.
Şova adăuga că este primul ministru care a început munca la acest tronson de autostradă, iar reprezentanţii PDL de la conducerea Transporturilor, fie că a fost vorba despre Traian Băsescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu au fost în stare să realizeze nici măcar un studiu de fezabilitate serios.
Astfel, miniştrii PDL au propus doar un studiu de fezabilitate în 2008, "făcut de mântuială şi ca atare respins de către Comisia Europeană", arăta Şova.
Într-o nouă postare pe blog, ministrul Transporturilor revine pe acest subiect şi oferă ca termen de începere a lucrărilor data de 1 ianuarie 2017, în contextul în care studiul de fezabilitate va dura doi ani, nu un an, aşa cum a arătat anterior.
"Licitaţia pentru studiului de fezabilitate durează maxim şase luni, conform normelor europene, şi a debutat deja la începutul acestei luni. Realizarea efectivă a studiului de fezabilitate va dura 24 luni şi are alocaţi 28 milioane de euro de la Comisia Europeană. 24 de luni este o perioadă minimă impusă de către Comisă Europeană, ţinând cont de faptul că noile studii de fezabilitate trebuie să conţină studii geologice. După finalizarea studiului de fezabilitate, în maxim şase luni vom licita construirea autostrăzii. Aşadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea începe efectiv construirea autostrăzii. Acesta este calendarul acestui tronson, cât se poate de important pentru Guvernul Ponta", afirmă Şova joi, pe blog.
Aproximativ 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar şi familii ale acestora, au protestat la începutul lunii martie pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni, una dintre cerinţe fiind construirea autostrăzii Piteşti - Sibiu.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat în februarie că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.
"Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu", a afirmat Băsescu.
În replică, premierul Victor Ponta a declarat că afirmaţia preşedintelui potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Piteşti reprezintă o "inconştienţă sinistră, o tâmpenie", adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei.
Reprezentanţii grupului francez au anunţat că Renault nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare.
Potrivit strategiei propuse de Guvern pentru construcţia de autostrăzi, făcută publică la finalul anului trecut, finalizarea autostrăzii Sibiu - Piteşti are ca termen anul 2022.
CNADNR vrea să finalizeze 93,1 kilometri de autostradă în acest an, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei faţă de anul trecut, iar în 2015 estimează că vor fi construiţi 194,8 kilometri, bugetul prognozat în acest scop ridicându-se la 3,96 miliarde lei.
Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 kilometri) şi primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km), reţeaua totală de autostrăzi a României însumând în prezent aproape 650 kilometri.
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe