- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.08.2013, 18:39)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova susţine că acordul cu Bechtel a ajuns la 10 miliarde euro după modificările din 2005, însă o anexă din 2006 arată un total de 2,2 miliarde de euro
Ministrul delegat Dan Şova a declarat miercuri că modificările aduse în 2005 acordului cu americanii de la Bechtel au dus contractul la 10 miliarde de euro, însă o anexă la acordul de modificare din 2006 indică un nivel total de costuri de 2,2 miliarde euro.
Urmărește
662 afișări
Şova susţine că acordul cu Bechtel a ajuns la 10 miliarde euro după modificările din 2005, însă o anexă din 2006 arată un total de 2,2 miliarde de euro (Imagine: Alin Matei/Mediafax Foto)
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, condus de Dan Şova, a publicat marţi o serie de documente declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International.
"Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiţionale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. (...) Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006", a declarat Dan Şova, miercuri seară, la Digi24.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Cum ar fi arătat pacea în termenii Moscovei? Documente scurse dezvăluie cerinţele Proiectului de Pace al Rusiei din 2022
-
Culmea tupeului: Rusia acuză Occidentul de imixtiune în alegerile din Republica Moldova
-
Nelu Tătaru a fost plasat sub control judiciar pentru luare de mită
El a spus că preţul menţionat în actul adiţional a ajuns la 10 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro.
"Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor - n.r.) a spus într-o conferinţă de presă că a trebuit să rezilieze parţial. E clar că modificările din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de euro. Oamenii aşteaptă să vadă pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii", a spus Dan Şova, potrivit aceleiaşi surse.
Citeşte şi:
Şova: Contractul Bechtel, nedesecretizat pentru că nu s-a găsit originalul. Boagiu: E la camera 58. Şova creează diversiuni
Pe de altă parte, una dintre anexele la acordul de modificare a contractului, semnat în februarie 2006, indică un cost total estimat la 2,2 miliarde euro, potrivit documentelor publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură.
Acordul de modificare a contractului prevedea alocarea unui buget minim pentru plăţi de 78 milioane euro în 2006, 120,5 milioane euro în 2007, 442 milioane euro în 2008 şi 319,6 milioane euro în 2009.
În acest acord se arăta că părţile au identificat "anumite neconcordanţe" în traducerea în limba română a contractului iniţial, fiind agreată o traducere modificată în limba română a documentului.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe