- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.07.2013, 18:55)
- Diana Pârvulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un spot publicitar pentru marca Skoda, interzis de la difuzarea pe posturile TV de către CNA
Un spot publicitar pentru marca de automobile Skoda a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, membrii Consiliului considerând că respectivul clip dezinformează telespectatorii cu privire la preţul produsului promovat.
Urmărește
6041 afișări
Un spot publicitar pentru marca Skoda, interzis de la difuzarea pe posturile TV de către CNA
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a primit o reclamaţie în urma difuzării acestui spot publicitar, potrivit căreia clipul "încălcă grav" dispoziţiile Legii nr.158/2008, privind publicitatea înşelătoare.
"(...) este prezentat vârful de gamă al mărcii, noul model «Skoda Octavia», iar mesajul audio şi video care însoţeşte prezentarea, anunţă «modele Skoda începând de la 4480 euro+TVA». Preţul respectiv este preţul de pornire, pentru cel mai ieftin model Skoda, «Skoda Citigo», preţul pentru modelul Octavia (fără TVA), prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, porneşte de la 9942 euro (conform celor publicate pe site-ul www.skoda.ro). Este evident un mesaj înşelător, care induce în eroare consumatorii şi creează o situaţie dezavantajoasă pentru ceilalţi concurenţi de pe piaţa auto din România, care înţeleg să respecte rigorile legislaţiei în domeniul publicităţii şi deciziile CNA în materie. În plus, Porsche România comunică în continuare, pentru campaniile publicitare destinate consumatorilor, persoane fizice, preţul fără TVA, încălcând din nou Deciziile CNA", se arată în reclamaţia transmisă în CNA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Protest la Universitate, în București, față de Călin Georgescu: „Iubirea de țară nu e legionară”
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
-
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
Pe de altă parte, CNA a analizat şi o adresă primită de la Consiliul Român de Publicitate (RAC), potrivit căreia spotul respectiv încalcă dispoziile Legii 158/2008 privind publicitatea înşelătoare.
Comitetul Etic al RAC a analizat cazul şi a decis că se încalcă prevederile Codului de practică în publicitate, articolul 1.3, litera b), potrivit căruia "comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie şi reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, în special ceea ce priveşte valoarea produsului şi preţul total plătit de consumator, precum şi modalitatea de calcul a preţului", dar şi articolul 16.1, potrivit căruia "dacă preţul este menţionat într-o comunicare acesta trebuie să se refere la produsul descris şi promovat în comunicarea respectivă", Astfel, RAC a recomandat revizuirea respectivului spot.
În acest context, membrul CNA Chritian Mititelu a propus intrarea în legalitate a spotului publicitar, recomandarea fiind votată cu şase voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Laura Georgescu, Răsvan Popescu, Radu Călin Cristea, Viorel Buda şi Christian Mititelu) şi două "împotrivă" (Cristina Trepcea şi Valentin Jucan).
Aplicarea unei decizii de intrare în legalitate implică faptul că respectivul spot publicitar nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat, astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată în baza articolelor 93 şi 94 din Codul de reglemntare a conţinutului audiovizualului, potrivit cărora "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale", respectiv "În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie;b) să fie redată la viteză normală de citire".
Citește pe alephnews.ro: BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
BREAKING NEWS: Ciolacu demisionează de la conducerea PSD după rezultatele alegerilor prezidențiale din primul tur. „Cine e vinovat?” – „Eu!”
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
Cine e misteriosul bogătaș BOGPR care a făcut campania independentului Călin Georgescu: Regele TikTok-ului dă sute de mii de € la maneliști și nu vrea să i se dezvăluie chipul. Imagini în premieră absolută!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe