Stanciu, eMag: Noii antreprenori trebuie să aibă o viziune pe termen mediu şi lung

Tinerii antreprenori care doresc să îşi dezvolte o afacere trebuie să aibă o viziune pe termen mediu şi lung, precum şi să fie conectaţi la contextul economic şi la tendinţele înregistrate la nivel global, a declarat joi directorul general al retailerului online eMag, Iulian Stanciu.

Urmărește
1122 afișări
Imaginea articolului Stanciu, eMag: Noii antreprenori trebuie să aibă o viziune pe termen mediu şi lung

Stanciu, eMag: Noii antreprenori trebuie să aibă o viziune pe termen mediu şi lung (Imagine: Alexandru Hojda / Mediafax Foto)

"Calitatea viitorilor antreprenori depinde de educaţia pe care o primesc acum în şcoală. Ţinând cont că o bună parte dintre viitorii antreprenori vor veni din mediul rural, educaţia ar trebui să fie o prioritate strategică pentru autorităţi. În mediul rural natalitatea este mai mare, dar profesorii nu sunt la fel de buni. La început, am făcut afaceri pentru bani ca să-mi cumpăr o garsonieră şi o maşină, dar apoi am început să mă gândesc la o viziune pe termen lung, să gândesc în context regional şi global", a spus Stanciu la Romanian Business Leaders Summit.

El apreciază că sistemul de învăţământ ar trebui schimbat, iar informatica ar trebui învăţată încă din şcoala primară, astfel încât la finalul gimnaziului un elev să fie capabil să facă programare, iar în facultate studenţii să fie învăţaţi despre antreprenoriat, legislaţie sau taxe.

Circa doi din zece tineri cu vârste între 18 şi 24 de ani îşi doresc să devină antreprenori în următorul an, însă văd ca principale obstacole birocraţia Fiscului, nivelul mare al taxelor la bugetul de stat şi accesul la finanţare, potrivit unui studiu realizat de GfK România.

Aceştia sunt interesaţi cel mai mult să facă afaceri în domeniul comerţului (26%), agriculturii (18%) şi în serviciile profesionale (16%).

Dintre tinerii cu vârsta între 18 şi 24 de ani, 59% sunt bărbaţi, iar 67% au educaţie medie, jumătate dintre respondenţi fiind deja salariaţi, indică studiul companiei de cercetare de piaţă realizat la comanda Romanian Business Leaders.

Persoanele intervievate consideră că nivelul taxelor către stat şi al impozitelor locale, birocraţia ANAF şi accesul la finanţare reprezintă cele mai mari piedici în dezvoltarea unei afaceri.

Alte motive invocate de tineri în teama de a deschide o afacere sunt lipsa cunoştinţelor despre cum să o începi şi să o conduci, starea proastă a economiei locale, dar şi lipsa de stabilitate în politică, referindu-se la schimbarea guvernului şi a reglementărilor date de către acesta.

Tinerii care doresc să devină antreprenori apreciază, în proporţie de 80%, că oamenii de afaceri ar trebui să se implice mai mult în problemele importante din ţară.

Totodată, 45% dintre aceştia văd eşecul ca un prilej de învăţare.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici