Taxa de primă înmatriculare ar putea creşte în 2011. Maşinile Euro 5 vor fi taxate pentru poluare

Ministerul Mediului propune o creştere a taxei de primă înmatriculare care să fie valabilă începând cu anul următor, motivată, potrivit ministrului Laszlo Borbely, de obligativitatea taxării maşinilor Euro 5, scutite până în 2011.

Urmărește
315 afișări
Imaginea articolului Taxa de primă înmatriculare ar putea creşte în 2011. Maşinile Euro 5 vor fi taxate pentru poluare

Taxa de primă înmatriculare ar putea creşte în 2011. Maşinile Euro 5 vor fi taxate pentru poluare (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

"Intrăm de la 1 ianuarie într-o nouă eră, se vor fabrica doar maşini cu motoare Euro 5. În acest sens, propunerea Ministerului Mediului este ca de la începutul lui 2011 să avem şi pentru Euro 5 o taxă, nu foarte mare", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

Borbely a prezentat în conferinţa de presă valorile pe care Ministerul Mediului le propune Guvernului pentru aprobare în ce priveşte taxa de primă înmatriculare pentru 2011.

TITLURILE ZILEI

Potrivit lui Borbely, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc, care în prezent este scutită de taxă, va fi taxată cu 116 euro în cazul unei maşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.

Pentru o maşină Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani proprietarii vor trebui să plătească din 2011 o taxă de înmatriculare de 507 euro.

O maşină cu un motor Euro 5 de 3.000 de cmc veche de doi ani va presupune la înmatriculare plata unei taxe de 1.541 euro.

"Pentru motoarele Euro 4 a fost o propunere mult mai drastică din partea producătorilor, dar nu puteam să ne-o însuşim", a spus ministrul Borbely, precizând că propunerea Ministerului Mediului este ca o maşină cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an să fie taxată la înmatriculare cu 483 de euro, faţă de 380 de euro cât este în prezent.

Aceeaşi motorizare, dar pentru o maşină veche de trei ani implică plata unei taxe de 399 de euro, faţă de 315 cât este în prezent. În cazul unei motorizări Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, faţă de 1.060 cât este în prezent.

La o maşină Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de şapte ani taxa va fi 998 de euro, faţă de 673 cât este în prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, faţă de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma să plătească 665 de euro, faţă de 448 de euro.

Ministrul a mai spus că instituţia pe care o conduce înţelege să sprijine producătorii şi cumpărătorii de maşini electrice sau hibrid, astfel că acestea nu vor fi taxate la înmatriculare.

"În plus lucrăm la implementarea unei facilităţi pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely.

Ministrul Mediului, Borbely Laszlo, declara, săptămâna trecută, că în 2011 nu vor interveni modificări importante la taxa de poluare pentru autoturisme, însă se va introduce taxă pentru maşinile Euro 5.

"Modificări spectaculoase nu vor interveni la taxa de poluare. Modificarea care va veni e în legătură cu Euro 5, pentru că de anul viitor numai Euro 5 se va fabrica şi atunci probabil că va fi o anumită taxă şi pe Euro 5. La restul nu vom avea modificări spectaculoase, mai ales în această perioadă de recesiune", spunea atunci Borbely.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici