TOPUL agenţiilor de turism: Perfect Tour şi Christian Tour, cele mai mari din România

Perfect Tour şi Christian Tour au devenit cele mai mari agenţii din România, cu afaceri de 206 milioane de lei, respectiv 195 milioane de lei anul trecut, după ce în ultimii zece ani topul a fost condus de Happy Tour, care a coborât acum pe locul 3 şi a ajuns ca în ultimii doi ani să aibă pierderi.

Urmărește
18179 afișări
Imaginea articolului TOPUL agenţiilor de turism: Perfect Tour şi Christian Tour, cele mai mari din România

Perfect Tour şi Christian Tour au devenit cele mai mari agenţii de turism din România (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Cu o creştere a afacerilor de peste 87%, Perfect Tour, firmă deţinută de Corina Păcuraru, a urcat de pe locul patru pe prima poziţie în topul agenţiilor de turism, cu o cifră de afaceri de 206,4 milioane de lei în 2013. La această creştere a contat şi că Perfect Tour a câştigat la începutul anului trecut cel mai mare contract al unei agenţii de turism din România, în valoare de aproximativ 10 milioane de euro pe an, în urma căruia asigură serviciile de turism pentru OMV Petrom, după ce compania petrolieră a lucrat cu Happy Tour în ultimii ani.

Sorin Văduvoiu, directorul general al Perfect Tour, spune că 2013 a fost pentru agenţia pe care o conduce cel mai bun an de la înfiinţare. Agenţia şi-a extins portofoliul de clienţi corporate şi, totodată, a crescut cererea pentru vacanţe la Disneyland Paris şi pentru vasele de croazieră.

Perfect Tour a avut anul trecut un profit net de 1,3 milioane de lei, faţă de 1 milion de lei în 2012, şi şi-a crescut numărul de angajaţi de la 153 la 163.

Christian Tour, cel mai mare turoperator român (creator de pachete turistice - n. r.), a avut o creştere de peste 25% a afacerilor anul trecut, urcând o poziţie în top, până pe locul doi. Agenţia este una dintre cele mai profitabile din România, cu un câştig net de 4,3 milioane de lei anul trecut, faţă de 3,1 milioane de lei în 2012.

Proprietarul Christian Tour, Cristian Pandel, este, la 38 de ani, românul care deţine cel mai mare grup de agenţii de turism din România, cu afaceri cumulate de peste 221 de milioane de lei. Pandel a cumpărat în 2012 agenţia Europa Travel, care a avut anul trecut vânzări de aproape 25,8 milioane de lei. El mai deţine şi un pachet de acţiuni la agenţia Bibi Touring, cu afaceri de 9,5 milioane de lei anul trecut.

Christian Tour avea anul trecut 100 de angajaţi, faţă de 96 în 2012.

"Am început de la zero în 1997, am muncit foarte mult ca să ajungem aici, am fost mai întâi revânzători şi am făcut toţi paşii. Vindem şi vacanţe ieftine, şi vacanţe scumpe, pentru că în ultimii trei ani am introdus în ofertă şi servicii premium. Am început să facem şi turism intern de anul trecut, iar din acest an vom dezvolta şi activitatea de incoming", a declarat agenţiei MEDIAFAX Marius Pandel, fratele lui Cristian Pandel şi directorul general al Christian Tour.

Agenţia a dus anul trecut peste 150.000 de români în vacanţe, în topul destinaţiilor aflându-se Grecia, Turcia, Spania, România, Bulgaria şi Italia.

"Nu avem niciun contract în zona publică şi nici departament de corporate. Tot ce vindem este doar turism pur, doar vacanţe pentru persoane fizice", a mai spus Pandel.

După ce a condus detaşat mai bine de un deceniu topul agenţiilor de turism din România, Happy Tour a coborât anul trecut pe locul 3, resimţindu-se după ce a pierdut contractul de 10 milioane de euro cu OMV Petrom. Firma, înfiinţată de Nicolae Demetriade şi achiziţionată în anul 2007 de fondul spaniol de investiţii GED, a încheiat anul 2013 cu afaceri de 161,8 milioane de lei, faţă de 181,9 milioane de lei în 2012.

În plus, Happy Tour a înregistrat, pentru al doilea an consecutiv, pierderi, respectiv 2,99 milioane de lei în 2013 şi 527.000 de lei cu un an în urmă. Happy Tour este, astfel, singura agenţie din top 10 care are pierderi. În acelaşi timp, scăderea indicatorilor este reflectată şi de evoluţia numărului de angajaţi, care a coborât anul trecut la 86, faţă de 108, în 2012.

Eximtur, agenţia deţinută de Lucia Morariu, şi-a crescut anul trecut afacerile cu 3 milioane de lei, însă a coborât două poziţii în top, până pe locul 4. Agenţia a avut un profit net de 1,4 milioane de lei, faţă de 1,7 milioane de lei în 2012, şi 130 de angajaţi (129 în 2012).

"Anul trecut a fost un an foarte greu. Noi am avut un an de consolidare şi am fost foarte atenţi la selectarea clienţilor companii. Nu ne-am dorit niciodată să creştem fără profitabilitate şi să ne extindem. Într-un an în care taxele şi impozitele pe salarii au reprezentat 1 milion de euro, am crescut numărul de angajaţi", a afirmat Lucia Morariu.

Paralela 45, agenţia deţinută de Alin Burcea şi unul dintre cele mai cunoscute branduri din turismul românesc, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 157 de milioane de lei, plasând-o pe locul 5 în top. În acelaşi timp, profitul net a fost de 1,8 milioane de lei. Cifrele pentru 2013 nu au apărut încă pe site-ul Ministerului Finanţelor şi ele au fost comunicate pentru MEDIAFAX de Alin Burcea.

"Fiecare an după 2009 a fost greu. La chartere am vândut bine Grecia, am avut creşteri şi pe Antalya şi am mai deschis câteva agenţii. Am urmărit să fim eficienţi pe fiecare destinaţie, nu doar pe total. Am avut creştere, dar o creştere prudentă", a explicat Burcea.

Locul 6 este ocupat în top de cea mai mare agenţie online din România, Vola.ro, cu vânzări de 107,4 milioane de lei, cu peste 15% mai mari faţă de cele înregistrate în anul precedent. Firma este deţinută de un fond de investiţii polonez, înregistrat în Cipru (66,6%), şi de Daniel Truică (33,3%).

Profitul net al Vola.ro a depăşit 843.000 de lei, de 2,2 ori mai mare decât cel înregistrat în anul 2012.

Nici în cazul Vola nu au apărut pe site-ul Ministerului Finanţelor cifra de afaceri şi profitul din 2013 şi au fost trasnmise de firmă către MEDIAFAX.

"Majorarea din 2013 s-a bazat pe creşterea tuturor departamentelor Vola.ro, în mod special cel de ticketing (bilete de avion) şi pachete turistice", a afirmat Daniel Truică, managing partner şi fondator Vola.ro.

Agenţia Hotel Air şi-a păstrat locul 7 din clasamentul de anul trecut, înregistrând afaceri de 81,4 milioane de lei, în creştere cu 10%. Firma, deţinută de omul de afaceri grec Ioannis Ioannidis, a înregistrat anul trecut un profit net de aproximativ 1 milion de lei, faţă de 846.000 de lei în anul anterior.

Business Travel Turism, firmă deţinută de Paula Elena Dobrescu, a rămas pe locul 8, după o creştere cu 5% a afacerilor, până la 70 de milioane de lei. Agenţia este, totodată, printre cele mai profitabile din România, cu un câştig net de 4,5 milioane de lei în 2013 şi de 3,4 milioane de lei în anul 2012.

"2013 a fost un an în care ne-am consolidat afacerea şi ne-am concentrat pe scăderea cheltuielilor adminstrative. În acelaşi timp ne-am concentrat pe liniile de business care ne-ar putea aduce profit - organizarea de congrese şi conferinţe. Volumul facturat pentru evenimente în 2013 a fost mai mare cu 40% decât în anul precedent", a afirmat Paula Dobrescu.

Agenţia Mareea, deţinută de Marius Usturoiu, este cel mai mare vânzător de vacanţe interne din România şi a avut anul trecut afaceri de 67,5 milioane de lei (în creştere cu 5%), care au plasat-o pe locul 9 în top.

"A fost un an dificil, cu modificări ale comportamentului consumatorilor de turism. Românii sunt mult mai atenţi când îşi cumpără vacanţele, urmăresc reducerile şi campaniile. All inclusive-ul rămâne preferatul românilor, atât penrtu vacanţe externe, cât şi interne, pentru că nu mai solicită cheltuieli suplimentare", a spus Marius Usturoiu, proprietarul Mareea.

Pe locul 10 s-a menţinut Prompt Service, deţinută de familia Goicea, care a avut anul trecut afaceri de 61,6 milioane de lei, faţă de 63,8 milioane de lei cu un an în urmă.

Topul ia în calcul doar cifrele de afaceri înregistrate de firme la Ministerul Finanţelor. Agenţiile pot opta să înregistreze fie valoarea cifrei de afaceri, fie doar comisionul aferent serviciilor turistice. Firma Aerotravel, de exemplu, a ales a doua variantă şi la capitolul cifră de afaceri este înregistrată la Finanţe cu o cifră de afaceri de 22,1 milioane de lei. Reprezentanţii agenţiei susţin însă că volumul vânzărilor a ajuns anul trecut la 150 de milioane de lei.

De asemenea, se ţine cont de codurile CAEN "activităţi ale agenţiilor turistice" şi "activitati ale tur-operatorilor". Din acest motiv nu figurează în top firma New Concept Travel care, chiar dacă se ocupă cu turismul de business şi are afaceri de 118 milioane de lei, codul său CAEN este "activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management".

Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, susţine că una dintre firmele pe care le deţine, Touring Europabus, este "liderul pieţei de turism" din România, cu afaceri de 226 de milioane de lei anul trecut. Pe site-ul Ministerului Finanţelor, însă, firma este clasificată la "alte transporturi terestre de călători" după codul CAEN, iar mulţi jucători din piaţa de turism susţin că o mare parte dintre afacerile acesteia provin din transportul regulat de persoane cu autocarul. De altfel, Touring Europabus este considerat în piaţa autocarelor ca al doilea mare transportator de persoane, după Atlassib.

Potrivit unor declaraţii ale lui Dragoş Anastasiu de la sfârşitul anului trecut, vânzările de pachete turistice ale Touring Europabus (reţelele TUI Travel Center şi Eurolines) au ajuns la aproape 70 de milioane de lei în 2013, iar vânzările de bilete de avion prin aceeaşi companiei au atins 39 de milioane de lei. În total, 109 milioane de lei, valoare care ar plasa Touring Europabus pe locul 6 în clasament, dacă topul ar ţine cont şi de firmele cu cod CAEN "transporturi".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici