Programul de rechemare de autovehicule va fi cel mai mare din istoria constructorului nipon, renumit pentru siguranţa şi calitatea maşinilor produse.
„Este o problemă urgentă”, a spus secretarul pentru Transport din SUA, Ray LaHood.
Guvernul american a anunţat că a primit sesizări privind 100 de incidente, incluzând 17 coliziuni şi cinci decese, toate implicând maşini Toyota.
Toyota a precizat că este prea devreme pentru a evalua impactul financiar al programului de remediere a defecţiunilor, însă specialiştii auto ai Deutsche Securities au estimat costuri de 5-10 miliarde de yeni (50-100 milioane de dolari).
Cea mai mare pierdere este, însă, la nivel de imagine, au adăugat aceştia.
Purtătorul de cuvânt al Toyota a declarat, miercuri, că modelele de covoraşe care urmează să fie schimbate sunt folosite doar în SUA.
Grupul şi autorităţile americane au avertizat posesorii de autovehicule să renunţe la covoraşele de pe partea şoferului la opt modele Toyota şi Lexus fabricate în ultimii şase ani.
Cel mai mare program de rechemare de autovehicule al Toyota a avut loc în 2005 şi a implicat 900.000 de maşini.