- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (13.07.2010, 17:35)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu
Transportatorii: Impozitarea progresivă a veniturilor va încuraja munca la negru
Impozitarea progresivă a veniturilor va încuraja munca la negru şi va îndepărta investitorii străini deorece va creşte costul forţei de muncă, afirmă reprezentanţii companiilor din sectorul transporturilor.
Urmărește
41 afișări
Transportatorii: Impozitarea progresivă a veniturilor va încuraja munca la negru (Imagine: Mircea Roşca/Mediafax Foto)
"Cred că impozitarea progresivă va avea un impact extrem de negativ. Salariile mari vor fi declarate mai mici prin tot felul de tertipuri, la care românii se pricep, deci nu e o soluţie. Ne întoarcem în urmă, investitorii vor fi descurajaţi să mai vină în România, când, de exemplu, în Bulgaria şi Macedonia impozitul este la 10%. Cine o să mai investească la noi?", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu.
El spune că nici scăderea TVA-ului nu ar relansa economia, şi că Guvernul ar trebui să investească în infrastructură şi să atragă mari investitori străini.
"E foarte clar că bugetul are nevoie de venituri. Dar nu ar trebui să alegem între creşterea sau nu a TVA-ului şi între impozitarea progresivă sau nu. Ceea ce trebuie să facă Guvernul este să atragă companii mari care să investească, să se ocupe de marile proiecte de infrastructură", a afirmat Stanciu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Prima de pensionare de 100.000 de euro nu e un caz unic. Ministrul Mediului: au fost sute de directori care au primit bonusuri uriaşe
-
Veşti neplăcute pentru şoferi. Restricţiile din zona de Nord pentru Magistrala 6 de metrou se prelungesc
-
Va trimite Europa trupe în Ucraina? Propunerea prinde contur: 40 000 şi 50 000 de soldaţi care vor avea trei obiective
Valer Blidar, proprietarul companiei Astra Vagoane Călători, are aceeaşi opinie cu reprezentantului Alstom. El crede că efectul impozitării progresive a veniturilor "va încuraja nemunca" şi va îndepărta investitorii.
"După opinia mea, este o mare prostie pentru că încurajează nemunca, mai repede ar trebui să modifice cota unică. Este normal ca acela care munceşte mai mult să câştige mai mult, dar aşa nu mai e rentabil să munceşti mult. Mâna de lucru se va scumpi şi mai mult, iar noi în loc să o ieftinim punem şi mai multe taxe. Astfel, nici investitorii nu o să mai vină", a spus Blidar.
El anticipează că producţia companiei va scădea dacă forţa de muncă se va scumpi.
Amadeo Neculcea, directorul comercial al principalului operator feroviar de marfă privat, Grup Feroviar Român (GFR), consideră că măsura propusă de ministrul Finanţelor va dezavantaja companiile mari, cu mulţi angajaţi.
"Pentru firmele mici este posibil să fie o gură de aer, dar pentru companiile mari va împovăra şi mai mult situaţia. De când a început criza se caută soluţii pentru scăderea costurilor", a spus Neculcea.
Ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, a declarat pentru Ziarul Financiar că România ar trebui să treacă de la 1 ianuarie 2011, după şase ani de cotă unică, la un sistem de impozitare progresivă a veniturilor, inclusiv a tutoror pensiilor, concomitent cu scăderea TVA.
Premierul Emil Boc a declarat, marţi, că ministrul Finanţelor nu a avut mandat pentru a dezbate public tema cotei unice şi a impozitării progresive, care nu a fost analizată şi aprobată în Guvern, şi a interzis miniştrilor să mai introducă în discuţia publică subiecte care nu au avizul Executivului.
El a ţinut să se refere la acest subiect înaintea reuniunii comitetului interministerial pentru monitorizarea absorbţiei fondurilor comunitare, arătând că regretă că ministrul Finanţelor nu este prezent la această şedinţă, ci a trebuit să plece la Bruxelles, dar că doreşte să transmită un mesaj celorlalţi miniştri aflaţi la şedinţă.
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:32
-
astăzi, 16:28
Grindeanu: Din 7 secretari de stat am propus să avem 4. Nu fac reduceri ca să fiu aplaudat