- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.03.2011, 14:56)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea. Legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie
Ministerul Transporturilor va înlocui până la sfârşitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Călători, respectiv intercity, rapid, accelerat şi personal, cu cele din legislaţia europeană, astfel că şi tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi în concordanţă cu noile grupe de trenuri.
Urmărește
13419 afișări
Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea. Legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şi implicit a softului de vânzare", se arată într-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.
Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când va intra în vigoare viitorul mers al trenurilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Avion doborât de Rusia sau un simplu accident? Care sunt teoriile contradictorii din spatele tragediei aviatice din Kazahstan
-
AUR a sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la tranzacţia de vânzare a E.ON Energie România
-
Noi violenţe în Siria, în zona în care locuiesc mulţi membri ai sectei alawite a lui Assad
-
Suceava. O cisternă a luat foc, în urma unui accident rutier. Patru persoane rănite
Noile categorii de trenuri vor fi:
Intercity (IC) - care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night - ,
InterRegio (IR) - Interregio IR şi Interregio Night -,
Regio (R) - Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban.
Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulă în aceleaşi condiţii, însă noaptea. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante, circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale, şi asigură o viteză medie de minim 60 kilometri pe oră.
În schimb, trenurile Intercity Night circulă noaptea şi trebuie să ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit şi/sau cuşetă, iar viteza medie minimă este de 55 kilometri pe oră. De asemenea, acest tip de tren poate avea în compunere vagoane ale operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi pot avea ca serviciu opţional transportul autoturismelor cu vagoane specializate.
Trenuri InterRegio vor opri în principalele gări care asigură conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători şi vor avea o viteză medie de 45 de kilometri pe oră. Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteză medie de minim 40 km/oră, vor avea vagoane de dormit şi/sau cuşetă, au opriri frecvente, în majoritatea oraşelor din parcurs, şi pot avea vagoane ale operatorilor străini şi pentru transportul autoturismelor.
Trenurile de tipul Regio Express vor avea funcţia unor trenuri personale, pentru că vor asigura transportul pentru arii geografice restrânse, la o viteză de minim 35 kilometri pe oră, iar de regulă nu vor circula în intervalul orar 23:00 - 4:00.
Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri în toate staţiile şi haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/oră, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi disponibile obligatoriu, în staţiile noduri de cale ferată, la minim 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minim 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity.
Trenurile de navetişti se vor numi Regio urban şi Regio suburban şi vor circula în jurul oraşelor, vor asigura legăturile la şi de la trenurile interregio. Serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.
Citește pe alephnews.ro: Autoritățile franceze salvează peste 100 de persoane care încercau să traverseze spre Marea Britanie
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Trump explodează pe Truth Social. Președintele ales le spune celor 37 de persoane cu pedepse comutate de Biden să „se ducă dracului” de Crăciun
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Vreţi să trăiţi mai mult? 6 sfaturi esenţiale de la un specialist care spune că şi-a „întinerit” vârsta cu 20 de ani
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe