Trimestrul patru a limitat scăderea veniturilor Romtelecom în 2013, care au ajuns la 609,5 mil. euro

Veniturile Romtelecom au crescut în trimestrul al patrulea al anului trecut cu 8,8%, la 162,7 milioane euro, datorită performanţei solide pe segmentul business, limitând la 1,6% scăderea încasărilor companiei pe ansamblul întregului an 2013, care s-au plasat la 609,5 milioane euro.

Urmărește
131 afișări
Imaginea articolului Trimestrul patru a limitat scăderea veniturilor Romtelecom în 2013, care au ajuns la 609,5 mil. euro

Trimestrul patru a limitat scăderea veniturilor Romtelecom în 2013, care au ajuns la 609,5 mil. euro

Creşterea înregistrată în ultimele trei luni ale anului faţă de perioada corespunzătoare din 2012 se datorează evoluţiei solide a veniturilor din sisteme ICT şi wholesale, se arată într-un comunicat publicat joi de acţionarul majoritar al Romtelecom, grupul elen OTE, controlat de gigantul german Deutsche Telekom.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) înregistrat de Romtelecom, excluzând costurile programului de disponibilizări voluntare, a crescut în trimestrul al patrulea cu 21,2%, la 49,2 milioane euro, datorită reducerilor de cheltuieli şi investiţiilor în conţinut TV, se spune în comunicat.

Compania îşi menţine creşterea în zona de servicii de televiziune şi internet şi continuă să piardă clienţi pe segmentul de telefonie fixă.

"Veniturile din zona clienţilor business au beneficiat de o creştere puternică la divizia System Solutions, generată în principal de proiecte mari de IT pentru clienţi din zona guvernamentală şi din sectorul privat, care au presupus atât vânzări de echipamente, cât şi prestarea de servicii de specialitate. În plus, Romtelecom a înregistrat o creştere puternică a veniturilor wholesale datorită creşterii traficului în reţea", se spune în comunicatul OTE.

Veniturile din internet şi servicii TV au urcat în trimestrul al patrulea cu 7%, respectiv 7,4%, în timp ce încasările din servicii de voce au coborât cu 15,5%. Veniturile wholesale au avansat cu 31,1% în ultimele trei luni din an.

Numărul clienţilor Romtelecom pe segmentul de internet broadband a urcat anul trecut cu 4,5%, la 1,249 milioane, iar baza de abonaţi la serviciile TV s-a extins cu 7%, la 1,353 milioane. Pe segmentul telefoniei fixe, numărul clienţilor companiei a coborât cu 3,3%, la 2,252 milioane. Traficul internaţional în reţeaua Romtelecom a urcat cu 24% în perioada analizată.

Cheltuielile operaţionale ale companiei au urcat cu 6,5% în trimestrul al patrulea, la 120,6 milioane euro, excluzând deprecierile şi amortizările, dar şi costurile legate de programul de disponibilizări voluntare şi restructurare. Programul de disponibilizări voluntare a generat costuri de 3,2 milioane euro în ultimele trei luni din 2013, respectiv 11,6 milioane euro pe ansamblul întregului an.

Rezultatul operaţional înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) s-a constituit într-o pierdere de 10,1 milioane euro, faţă de un profit de 14,6 milioane euro în ultimul trimestru al anului 2012. Deprecierile şi amortizările s-au cifrat la 56,1 milioane euro, dublu faţă de nivelul înregistrat cu 12 luni în urmă.

La nivelul anului 2013, veniturile Romtelecom au scăzut cu 1,6%, la 609,5 milioane euro, declin limitat de performanţa din trimestrul al patrulea. Profitul EBITDA excluzând cheltuielile cu programul de disponibilizări voluntare a coborât cu 4,1%, la 159,3 milioane euro. Profitul operaţional (EBIT) a coborât de la 57,3 milioane euro la 8,4 milioane euro, iar deprecierile şi amortizările au constituit 139,3 milioane euro, în urcare cu 28% faţă de 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici