- Home
- Economic
- (08.08.2020, 18:41)
- Miruna Diaconu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Turismul viticol, o sursă importantă de venit pentru crame. Cum a fost afectat de pandemie
- Pandemia de COVID-19 a afectat considerabil industria vinului din România, în special turismul viticol, care până la izbucnirea crizei mergea pe o pantă ascendentă
- În România sunt peste 250 de crame, iar dintre acestea doar 100 de crame fac turism viticol
Urmărește
916 afișări
În România sunt peste 250 de crame, iar dintre acestea doar 100 de crame fac turism viticol . „Turiştii care îşi planifică acum astfel de ieşiri sunt din ce în ce mai avizi de informaţii ce ţin de acest domeniu de activitate“.
Pandemia de COVID-19 a afectat considerabil industria vinului din România, în special turismul viticol, care până la izbucnirea crizei mergea pe o pantă ascendentă, având în vedere că românii deveneau din ce în ce mai interesaţi de licoarea lui Bachus. Efectele crizei au redus anul acesta numărul turiştilor care alegeau experienţa unei vizite la cramă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
„Cramele au început să fie mai atente la turismul viticol, să fie mai deschise pentru că turiştii, pe lângă pachetele de degustare, vin la cramă şi să cumpere vin, iar în situaţia dată, cu restaurantele în mare parte închise, astfel de vânzări sunt mai mult decât bine-venite. Pe de altă parte, sunt crame care ocazional refuză grupuri din cauza zvonurilor de noi valuri de infectări. Însă indiferent de situaţie, este bine că ia amploare acest segment. Acest moment a restrâns numărul experienţelor gastronomice, dar şi de relaxare care se pot face la o crama“, spune pentru ZF Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro şi Revino.ro.
Multe crame vindeau către sectorul HoReCa, care în această perioadă a fost direct afectat de efectele pandemiei, ceea ce a însemnat o scădere considerabilă a încasărilor pentru producătorii de vin, dar turismul viticol ar putea reprezenta o alternativă, având în vedere că poate fi o sursă de venit semnificativă.
„Românii se tot educă în consumul de vinuri de mai bine de cinci ani, chiar mai mult aş spune. În momentul în care doreşti o degustare de vinuri premium şi mâncare în asociere cu vinul, iar toate acestea se întâmplă la cramă, trebuie ştiut că sunt costuri poate duble faţă de o ieşire la restaurant şi nu trebuie comparate, ci pur şi simplu o iei ca atare, o înţelegi sau nu. Sunt câteva crame pregătite şi pentru astfel de experienţe exclusiviste“, precizează Alina Iancu.
În România sunt peste 250 de crame, dintre care doar 200 produc vin îmbuteliat. Cramele care sunt deschise şi pentru turişti sunt în jur de 100. Din cramele care şi-au deschis uşile pentru turişti, în jur de 25 au şi unităţi de cazare, iar la restul cramelor care nu au şi opţiunea de cazare, turiştii pot găsi o cazare la 3-10 km distanţă faţă de cramă.
Turiştii care preferă astfel de cazări sunt atât români, cât şi străini, care merg preponderent în podgoriile din Transilvania.
Vizitarea unei crame presupune prezentarea procesului tehnologic, o degustare de 3 - 10 vinuri însoţite de neutralizatori, precum pâinea sau brânză, şi apă, dar unele crame optează pentru degustări gastronomice cu mâncare în asociere şi plimbare în vie.
Pentru o cramă care şi-a deschis uşile pentru turişti, perioada pandemiei a însemnat o scădere a numărului vizitatorilor. Pentru Lacerta Winery, un producător de vinuri din zona Buzăului, turismul viticol reprezintă un procent de 30% din totalul afacerilor.
„Turismul viticol a cunoscut o creştere notabilă în ultimii ani, interesul românilor pentru degustările de vinuri este unul din ce în ce mai mare. Comparativ cu anul trecut si dat fiind contextul actual, anul acesta înregistrăm un interes mai moderat al vizitatorilor vis-a-vis de turismul viticol“, spune pentru ZF Walter Friedl, Managing Partner LacertA.
Totodată, Walter Friedl spune că turiştii care le calcă pragul sunt din ce în ce mai interesaţi de calitate, în loc de cantitate, iar în ultimii ani vizitatorii vin la cramă mult mai informaţii despre vin şi industria aferentă.
„Turiştii care îşi planifică acum astfel de ieşiri sunt din ce în ce mai avizi de informaţii ce ţin de acest domeniu de activitate“, precizează Walter Friedl.
Totodată, Raluca Bauer, cofondator al cramei Bauer, producător de vin din zona viticolă Drăgăşani, spune că numărul total de vizitatori este mai mic pentru că în actualul context se fac doar grupuri de maxim opt persoane şi cu timp mai mare de aşteptare între două grupuri.
„În 2004 când am făcut noi primii paşi în acest domeniu clienţii nu erau obişnuiţi să vină la crame şi puţinele solicitări existente pe piaţă erau refuzate de majoritatea cramelor. Şi acum mai sunt multe lucruri de învăţat de ambele părţi. O mai bună infrastructură, drumuri, unităţi de cazare, restaurante, sunt necesare în acest moment pentru a putea face genul acesta de turism mai atractiv. Şi acestea sunt investiţii care nu trebuie neapărat făcute de crame. La rândul lor turistii încă nu ştiu la ce să se aştepte când vin la crame“, spune pentru ZF Raluca Bauer.
Ea precizează faptul că turismul viticol s-a dezvoltat considerabil în ultimii ani, iar din ce în ce mai mulţi tineri doresc să afle informaţii despre vin şi această industrie direct de la specialişti.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36