- Home
- Economic
- NEW YORK, (13.09.2013, 07:25)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Twitter a anunţat că vrea să intre pe Bursă. Compania este evaluată la aproximativ 10 miliarde de dolari
Reţeaua de socializare Twitter a anunţat joi că intenţionează să intre pe Bursă, într-un mesaj postat pe contul său oficial @twitter.
Urmărește
178 afișări
Twitter a anunţat că vrea să intre pe Bursă
"Am depus în mod confidenţial un formular S-1 la SEC", "jandarmeria" americană a Bursei, "în vederea unei introduceri pe Bursă", se arată în acest mesaj, urmat de altul: "Acum ne întoarcem la muncă".
De la introducerea pe bursă a Facebook, prima reţea de socializare la nivel mondial, cea a Twitter, o reţea lansată în 2006, este cea mai aşteptată din lumea Internetului şi noilor tehnologii.
Reţeaua de socializare şi-a pregătit în ultimele luni lansarea bursieră dotându-se cu capacităţi pentru valorificarea site-ului. Astfel, ea a anunţat marţi achiziţionarea unei societăţi de publicitate pe telefoane mobile, MoPub, în contextul în care acest sector a devenit deja vital în competiţia în domeniul Internetului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Tu sau eu n-am vrut să fim Președinți. Descoperim că a fost cu ghinion
-
PNL o susţine pe Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidenţiale
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
Provocarea pentru Twitter va fi să reuşească lansarea bursieră, un domeniu în care Facebook s-a confruntat cu probleme grave, marcată de probleme tehnologice care au perturbat cotarea şi care au antrenat litigii în lanţ. Valoarea acţiunilor a scăzut încă din prima zi de cotaţie, în mai 2012, şi a avut nevoie de peste un an să recupereze.
Creatorul site-ului, Jack Dorsey, a avut ideea să lanseze acest serviciu de mesagerie de maximum 140 de caractere, conceput iniţial pentru telefoane mobile, în timp ce lucra într-o firmă de podcast-uri, Odeo, împreună cu ceilalţi doi cofondatori ai Twitter, Biz Stone şi Evan Williams.
Twitter a fost lansat în martie 2006, iar de atunci a continuat să crească.
Twitter, evaluată la aproximativ 10 mld. dolari înainte de listarea la bursă
Twitter a fost evaluată la aproximativ 10 miliarde de dolari în cele mai recente operaţiuni de finanţare derulate pe piaţa privată.
Twitter a anunţat joi că a depus în secret, la comisia pentru valori mobiliare din Statele Unite (SEC), documentaţia pentru listarea la bursă, una dintre cele mai anticipate din ultimii ani.
Listarea Twitter la bursă a fost una dintre temele preferate de speculaţie în Silicon Valley şi pe Wall Street în ultimii ani, iar directorii companiei au ocolit de fiecare dată subiectul, evitând să divulge strategia tinerei companii în această privinţă.
Directorul general al Twitter, Dick Costolo, a declarat în luna iulie, la o conferinţă organizată de AllThingsD, că atunci când este întrebat despre listarea la bursă se simte precum un jucător de fotbal care încearcă să prindă o pasă în timp ce publicul îl întreabă de pe margine ce vrea să facă după meci, potrivit The Guardian.
Twitter este ultima dintre marile reţele de socializare care încă nu s-a listat la bursă. Facebook şi LinkedIn "învârt" deja miliarde la New York, având capitalizări de piaţă de 108 miliarde de dolari, respectiv 32 miliarde de dolari.
Legislaţia americană obligă la listarea la bursă companiile care ajung să atragă mai mult de 2.000 de acţionari privaţi. Totodată, companiile cu venituri mai mici de 1 miliard de dolari pe an nu trebuie să facă publice documentele aferente ofertei pe bursă, de unde şi procedura secretă anunţată de Twitter.
Aşa cum era de aşteptat, listarea a fost anunţată de companie pe propriul cont de Twitter.
Costolo a afirmat recent că nu este de acord cu "perspectiva pe termen scurt" în ceea ce priveşte veniturile.
La fel ca în cazul Facebook, Twitter trebuie să le demonstreze investitorilor că poate genera creşterea sustenabilă a afacerilor pe termen lung, în special având în vedere că reţeaua de microblogging nu este o forţă în advertising, iar un număr mare de utilizatori accesează serviciul de pe dispozitive mobile, în principal smartphone-uri.
Twitter se laudă cu 200 milioane de utilizatori activi, care publică 400 milioane de mesaje scurte, sau "tweet-uri", în fiecare zi. Aproape 60% din aceste mesaje provin de pe dispozitive mobile.
În cele mai recente operaţiuni de finanţare pe piaţa privată, Twitter a fost evaluată la aproximativ 10 miliarde de dolari. În ianuarie, când fondul gigant BlackRock a intrat în acţionariat, valoarea e piaţă a reţelei era estimată la 9 miliarde de dolari. În luna mai, compania era evaluată la 10,5 miliarde de dolari, potrivit datelor GSV Capital Corp., citate de The Guardian.
De obicei, companiile vând mai puţin de 20% din acţiuni atunci când se listează la bursă.
Mulţi observatori anticipau o ofertă publică iniţială din partea Twitter încă de anul trecut, după o serie de achiziţii menite să consolideze controlul companiei asupra modului de distribuire a mesajelor postate de utilizatori.
După listare, Twitter va trebui să dezvolte metode de a monetiza reţeaua. Unii analişti consideră că ar putea urma calea Facebook, care a introdus mesaje publicitare printre postările "prietenilor" şi a lansat produse de advertising dezvoltate pentru dispozitive mobile.
Alţi experţi avertizează însă că o astfel de strategie ar putea aliena utilizatorii.
"Când vor stabili preţul propus pentru listare, acesta trebuie să fie bazat pe ceva concret. Dacă vor începe să introducă reclame, vor schimba experienţa utilizatorului. Nu şi-au educat utilizatorii să accepte prezenţa reclamelor",comentează pentru The Guardian Roger Kay, fondatorul Endpoint Technologies Associates.
Citește pe alephnews.ro: PNL o susține oficial pe Elena Lasconi în turul II, anunță Ilie Bolojan
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
Cine e misteriosul bogătaș BOGPR care a făcut campania independentului Călin Georgescu: Regele TikTok-ului dă sute de mii de € la maneliști și nu vrea să i se dezvăluie chipul. Imagini în premieră absolută!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe