Ultimul producător de berete din Franţa se luptă pentru supravieţuire

Producătorul francez de berete Laulhere, cu o tradiţie de 174 de ani, se luptă pentru supravieţuire pe o piaţă invadată de importuri ieftine din China, India, Pakistan şi Cehia, la doi ani după ce a fost salvat din faliment de o companie care produce îmbrăcăminte pentru armată.

Urmărește
498 afișări
Imaginea articolului Ultimul producător de berete din Franţa se luptă pentru supravieţuire

Ultimul producător de berete din Franţa se luptă pentru supravieţuire (Imagine: laulhere-france.com)

Laulhere a devenit recent ultimul producător francez de berete, după ce a cumpărat, săptămâna trecută, singura companie rivală, Blancq-Olibet, înfiinţată în urmă cu aproape 200 de ani, transmite Bloomberg.

Bereta, unul dintre simbolurile tradiţionale ale Franţei, riscă să devină un produs exclusiv de import, subliniind problemele de competitivitate ale economiei franceze, care au contribuit la stagnarea economică din ultimii ani şi la creşterea şomajului la cel mai ridicat nivel din ultimii 16 ani.

Laulhere s-a alăturat curentului pentru promovarea produselor "Fabricat în Franţa" (Made in France), pe măsură ce beretele de import acaparează o cotă tot mai mare dintr-o piaţă în scădere. Pe site-ul Laulhere tronează sloganul "Pentru noi, «Made in France» înseamnă încă ceva".

"Există berete, şi apoi există berete", subliniază Mark Saunders, director de vânzări la Laulhere şi irlandez care trăieşte în Franţa de mai bine de 20 de ani.

"Dacă nu vrei să miroşi ca o şosetă atunci când porţi o beretă udă, numai beretele noastre tradiţionale franceze nu reţin odorurile. Astfel de mici detalii fac diferenţa", notează reprezentantul companiei franceze.

Laulhere a fost salvată din faliment la finele anului 2012 de Cargo-Promodis, producător francez de îmbrăcăminte pentru sectorul apărării, care a preluat compania printr-o injecţie de capital de 500.000 de euro.

Guvernul francez anticipează o creştere economică de 0,9% pentru acest an, iar deficitul comercial al Franţei a scăzut în 2013 pentru cel de-al doilea an consecutiv, după ce a atins un nivel record de 70 miliarde euro în 2011. Economia Franţei este însă întrecută în performanţe de Spania, care înregistrează exporturi record datorită costului mai redus al forţei de muncă.

Duminică, premierul Jean-Marc Ayrault a găzduit o cină la care au fost invitaţi zeci de antreprenori şi investitori străini, unde le-a vorbit despre un proiect denumit "Brandul Franţa". Preşedintele Francois Hollande a continuat luni eforturile de apropiere a guvernului socialist de mediul de afaceri printr-o întâlnire la Palatul Elysee.

Liderul francez a promis la începutul acestui an mai multe măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de afaceri, cea mai importantă fiind reducerea taxelor pe muncă plătite de angajator cu un efect de 30 miliarde euro. Măsurile nu au fost încă implementate.

Ministrul Industriei, Arnaud Montebourg, se concentrează pe produse franceze tradiţionale şi pe eticheta "Made in France" pentru a crea locuri de muncă.

În luna octombrie a anului 2012, Montebourg a apărut pe coperta revistei Le Parisien îmbrăcat în tricou marinăresc, cu un blender Moulinex în braţe şi culorile drapelului Franţei pe fundal, încercânt astfel să promoveze produsele franceze. În aprilie 2013, ministrul s-a afişat purtând o beretă Laulhere la un târg "Made in France" organizat la Paris.

Saunders, directorul irlandez al Laulhere, spune că producătorul de berete se bazează pe cererea generată de segmentul premium al pieţei pentru a-şi revigora afacerile. Compania a înregistrat anul trecut vânzări de 1,7 milioane euro, dar a înregistrat pierderi, anticipând că va trece pe profit în 2014.

Laulhere mizează în acest an pe vânzări de 200.000 de berete, faţă de 160.000 în 2013. Jumătate din producţia companiei este destinată sectorului apărării, cu contracte în mai multe ţări.

Beretele Laulhere costă între 20 de euro şi 95 euro, în timp ce beretele de import pornesc, în Franţa, de la 2 euro.

La sfârşitul anilor '80, Franţa producea câteva milioane de berete pe an. Declinul producţiei locale a început odată cu ascensiunea produselor asiatice şi a culminat, în 2001, cu eliminarea stagiului militar obligatoriu în Franţa, care a condus la dispariţia a câteva sute de mii de unităţi din comenzile armatei.

Armata franceză, Organizaţia Naţiunilor Unite şi NATO se numără printre cei mai importanţi clienţi ai Laulhere. În Statele Unite, armata a încetat să mai utilizeze berete în 2011.

Saunders vrea să extindă vânzările companiei în Africa de Vest şi Orientul Mijlociu în următorii ani, subliniind că ţări precum Coasta de Azur, Kuweitul sau Arabia Saudită au revenit la bereta franceză, renunţând la produsele ieftine din China, Pakistan sau India. Reprezentantul Laulhere a adăugat că va promova bereta în acest an la Madrid, Paris şi Moscova şi ar putea încerca să readucă produsul francez în atenţia armatei SUA.

Bereta tradiţională franceză este produsă din 800 de metri de lână merinos şi are pe interior un inel din piele, pentru confort sporit. Bereta este rezistentă la umezeală şi raze ultraviolet şi îşi păstrează forma chiar şi după ce a fost împăturită sau rulată, subliniază Saunders.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici