- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.11.2018, 16:54)
- Diana Grigore
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un partid din Opoziţie propune înfiinţarea unei companii pentru construirea autostrăzii Bucureşti-Braşov
Mai mulţi parlamentari PMP au depus la Senat un proiect care prevede înfiinţarea Companiei Naţionale pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A., de către Guvern, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
Urmărește
1095 afișări
Atribuţia principală a Companiei va fi proiectarea şi construirea autostrăzii, termenul de finalizare a acesteia fiind de trei ani, adică în anul 2021, mai propun aleşii PMP în iniţiativa legislativă. Totodată, aceasta va prelua proiectele de infrastructură de transport care vizează obiectivul de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov, tot în termen de 60 de zile de data înfiinţării Companiei.
„În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumită Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti- Braşov S..A. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România- S.A transferă proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în faza de pregătire, în legătură cu obiectivul de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov, către Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A, în termen de 60 de zile de la data înfiinţării acesteia”, prevede proiectul de lege depus la Senat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
PMP propune ca pentru fiecare autostradă care va fi construită în România să existe companii distincte care să se ocupe cu realizarea acestora.
„Pentru a creşte responsabilitatea statului în domeniul proiectării şi construirii de autostrăzi şi, ca scop final, pentru satisfacerea nevoilor cetăţenilor de transport rutier de persoane şi de mărfuri în condiţii de siguranţă a circulaţiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din UE şi confort în trafic, iniţiativa propune aplicarea principiului specializării, prin înfiinţarea de companii distincte pentru proiectarea şi construirea fiecărei autostrăzi. Astfel, Guvernul va înfiinţa o companie de stat cu obiect principal de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov. Iniţiativa impune ca termen de finalizare anul 2021”, arată iniţiatorii în expunerea de motive a proiectuluil.
Iniţiatorii precizează că deşi realizarea autostrăzii Bucureşti-Braşov este pe agenda publică din anul 2004, în prezent au fost realizate doar studiile de fezabilitate.
„Autostrada Bucureşti-Braşov este pe agenda publică încă din anul 2004. Cu toate acestea, până în prezent, au fost realizate lucrări doar pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti, fără a fi însă finalizate. Ultima dată, Guvernul României a prevăzut construirea autostrăzii pe ruta Ploieşti-Braşov în Master Planul General de Transport al României. În baza acestuia, având o lungime de aproximativ 109 km şi o valoare estimată de 1.3 miliarde de euro fără TVA, autostrada are o perioadă de implementare pentru tronsonul Ploieşti-Comarnic cuprinsă între 2021 şi 2023 şi până în 2020 pentru tronsonul Comarnic Braşov. Cu toate acestea, pentru tronsoanele Ploieşti-Comarnic şi Comarnic- Braşov au fost realizate doar studii de fezabilitate”, potrivit expunerii de motive.
Liderul deputaţilor PMP, Eugen Tomac, care semnează proiectul în numele iniţiatorilor, susţine, de asemenea, că România nu a făcut performanţă în ultimii ani în ceea ce priveşte realizarea proiectelor de autostradă.
„În ultimii ani România s-a confruntat cu o contraperformanţă dură în ceea ce priveşte construirea tuturor proiectelor de autostradă. Lipsa unei viziuni de dezvoltare a infrastructurii rutiere a condus la adoptarea unei strategii şi programe incoerente, ceea ce creează, dincolo de disconfortul resimţit de fiecare român, o ameninţare serioasă la adresa economiei României. Aceste strategii şi programe au cuprins şi cuprind termene nerealistem asumate politicianist, iar la nivel instituţional, un ping pong permanent de pasare a responsabilităţilor de la Ministerul Transporturilor la CNAIR”, potrivit sursei citate.
Propunerea legislativă a fost depusă la Senat, prim for sesizat, iar Camera Deputaţilor este decizională.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: EUROSTAT: Un român din trei nu-şi permite o maşină. Care este situaţia la nivel european
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe