UniCredit Ţiriac Bank cumpără şi portofoliul de corporate al RBS Bank, după achiziţia din 2013

UniCredit Ţiriac Bank va prelua portofoliul de clienţi corporate ai RBS România, compus din peste 500 de companii medii şi mari, achiziţia vizând active de circa 260 milioane euro şi depozite de 315 milioane euro, tranzacţia aşteptând avizul Consiliului Concurenţei.

Urmărește
582 afișări
Imaginea articolului UniCredit Ţiriac Bank cumpără şi portofoliul de corporate al RBS Bank, după achiziţia din 2013

UniCredit Ţiriac Bank cumpără şi portofoliul de corporate al RBS Bank, după achiziţia din 2013 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"UniCredit Ţiriac Bank SA (UniCredit Ţiriac Bank) şi The Royal Bank of Scotland plc, Edinburgh, Sucursala România (RBS România) au semnat un acord pentru preluarea clienţilor corporate ai RBS România de către UniCredit Ţiriac Bank. Tranzacţia vizează un portofoliu total de active de aproximativ 260 milioane euro şi depozite corporate de aproximativ 315 milioane euro", se arată într-un comunicat comun al celor două instituţii de credit, care nu au dezvăluit valoarea tranzacţiei.

Portofoliul cuprinde peste 500 de companii private de talie medie şi mare, locale şi internaţionale, precum şi instituţii publice şi financiare.

Angajaţii RBS România vor fi transferaţi către UniCredit Ţiriac Bank, în urma consultărilor cu partenerii sociali.

Cele două bănci aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei pentru tranzacţie, estimând că transferul se va încheia în lunile următoare.

Totodată, au anunţat că termenii şi condiţiile financiare ale tranzacţiei nu vor fi făcute publice.

"După preluarea portofoliului de clienţi Retail şi Royal Preffered Banking de la RBS România anul trecut, integrarea completă a clienţilor de Corporate ai aceleiaşi bănci este o alegere foarte potrivită, ambele instituţii financiare având valori comune. Corporate Banking reprezintă o zonă-cheie de activitate pentru noi, prin urmare transferul noilor clienţi este perfect compatibil cu strategia noastră pe termen mediu-lung şi în acelaşi timp contribuie la consolidarea poziţiei noastre pe piaţă", a declarat Răsvan Radu, CEO UniCredit Ţiriac Bank.

Cele două bănci se angajează să asigure un transfer facil al conturilor şi produselor clienţilor, aceştia fiind informaţi în detaliu despre transfer şi etapele aferente. Totodată, condiţiile contractuale ale clienţilor vor rămâne neschimbate, precum şi detaliile tehnice ale produselor şi serviciilor furnizate.

"Criteriile principale în alegerea partenerului căruia îi transferăm business-ul, clienţii şi angajaţii noştri sunt nivelul calitativ al ofertei de produse şi servicii, precum şi angajamentul acestora faţă de piaţa din România. Clienţii noştri sunt foarte importanţi pentru noi şi am vrea să îi asigurăm că UniCredit Ţiriac Bank va continua să construiască şi să dezvolte relaţia de încredere pe care am dezvoltat-o împreună. Până la finalizarea transferului, ne menţinem angajamentul de a sta la dispoziţia fiecărui client cu aceleaşi servicii de bună calitate cu care i-am obişnuit", a afirmat la rândul său Henk Paardekooper, CEO al RBS România şi Hub Executive al RBS în Europa Centrală şi de Est.

UniCredit Ţiriac Bank şi UniCredit Consumer Financing au semnat, în aprilie 2013, un contract de achiziţie a portofoliului de retail al RBS România, care cuprinde active de 315 milioane euro şi pasive de 230 milioane euro, tranzacţia incluzând şi portofoliul de tip private banking. Aceasta a fost prima tranzacţie mare de după criza financiară în sistemul bancar românesc. Transferul clienţilor către UniCredit a fost finalizat în luna septembrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici