Unilever a cumpărat un producător de îngheţată din Bulgaria, cu o fabrică lângă graniţa cu România

Gigantul anglo-olandez Unilever a achiziţionat producă­torul de îngheţată Denny din Bulgaria, mai exact din Veliko Târnovo, un orăşel aflat în apropierea graniţei cu România. Prin această mutare, Unilever şi-a securizat poziţia secundă pe piaţa din Bulgaria, unde gigantul elveţian Nestlé are circa 40%

Urmărește
1677 afișări
Imaginea articolului Unilever a cumpărat un producător de îngheţată din Bulgaria, cu o fabrică lângă graniţa cu România

Gigantul anglo-olandez Unilever a achiziţionat producă­torul de îngheţată Denny din Bulgaria, mai exact din Veliko Târnovo, un orăşel aflat în apropierea graniţei cu România. Prin această mutare, Unilever şi-a securizat poziţia secundă pe piaţa din Bulgaria, unde gigantul elveţian Nestlé are circa 40%. Unilever avea circa 12-14% cotă de piaţă, iar Denny se afla pe poziţia a treia cu 10%, la egalitate cu alte două companii cu cote de piaţă similare. Denny a obţinut afaceri de 6,2 milioane de euro în 2017, potrivit presei din Bulgaria, care scrie că această companie deţine o fabrică în Veliko Târnovo şi o reţea extinsă de distribuţie. Tranzacţia ce ur­mea­ză să securizeze pentru Unilever poziţia secundă în piaţa de la sud de Dunăre trebuie să primească mai întâi acordul Con­siliului Concurenţei.

Compania Denny a fost fondată în 1993 de antrepre­norii bulgari Ţvetan Ţveta­nov şi Rumen Dan­cev şi a ajuns astăzi la 100 de salariaţi. Pe de altă parte, Unilever este prezent pe piaţă de şase ani, intrarea fiind făcută tot printr-o preluare, respectiv cea a companiei bulgare Darko. Gigantul Unilever mai are o fabrică de îngheţată în Bulgaria, unde realizează în prezent şi îngheţata locală Napoca.

Ţvetan Ţvetanov, cofondatorul Denny, a fost numit managing director al diviziei de îngheţată din Bulgaria ce aparţine de Unilever South Central Europe.

Compania administrează businessul din România, Bulgaria, Serbia, Moldova, Macedonia, Albania, Kosovo şi Muntenegru. Dintre acestea, România este cea mai puternică piaţă, fiind responsabilă pentru circa 70% din totalul cifrei de afaceri. Tranzacţia dintre Denny şi Unilever a fost de altfel coordonată de la Bucureşti, de echipa condusă de executivul James Simmons.

Mutarea de la sud de graniţă vine la scurt timp după ce Unilever a preluat în ianuarie 2018 şi fabrica Betty Ice din Sucea­va de la antreprenorul Vasile Armenean pentru aproa­pe 100 mil. euro. Tranzacţia se află încă pe masa Concurenţei.

Anglo-olandezii îşi consolidează astfel producţia din regiune.

„Achiziţia Betty Ice a fost un deal important şi credem că businessurile de îngheţată sunt cu atât mai bune cu cât sunt locale“, spunea recent James Simmons la conferinţa ZF „Cei mai mari jucători din economie 2018“.

El adăuga că în următorii trei ani grupul vrea să facă achiziţii şi să aibă o creştere organică. ìInvestim în skill, angajaţi, marketing şi operaţiuni.î El nu a oferit însă mai multe detalii privind planurile pentru că aşteaptă încă acordul Consiliului Concurenţei pentru tranzacţia cu Betty Ice.

Înainte de mutare cei mai importanţi şase jucători de pe piaţa îngheţatei controlau 60% din vânzările de profil, evaluate la 200 de milioane de euro pe an, potrivit datelor ZF. Primii trei ñ Nestle, Unilever şi Betty Ice - aveau 40%. Piaţa de îngheţată din România este fragmentată şi subdezvoltată, consumul local fiind concentrat în proporţie de circa 90% pe perioada verii. Mai mult, lupta se dă între un număr mare de jucători locali şi internaţionali. Liderul controlează mai puţin de o cincime din piaţă, potrivit datelor disponibile. Prin comparaţie cu pieţele dezvoltate din Occident sau din zona scandinavă, piaţa locală este puternic fragmentată. În alte ţări cei doi jucători mari - Unilever şi NestlÈ - au împreună circa 85% din totalul vânzărilor de profil, restul controlând împreună 15%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici