Uniunea Europeană finanţează extinderea liniei 5 a metroului din Bucureşti, de care vor beneficia peste 64.000 de bucureşteni

251,8 milioane de euro din Fondul de coeziune vor fi investite în extinderea liniei 5 de metrou din Bucureşti, după ce Comisia Europeană a aprobat marţi, 3 octombrie, finanţarea necesară, se arată într-un comunicat al executivului comunitar.

Urmărește
9694 afișări
Imaginea articolului Uniunea Europeană finanţează extinderea liniei 5 a metroului din Bucureşti, de care vor beneficia peste 64.000 de bucureşteni

Uniunea Europeană finanţează extinderea liniei 5 a metroului din Bucureşti, de care vor beneficia peste 64 de mii de bucureşteni

"Datorită Uniunii Europene, Bucureştiul va dispune de o reţea de metrou modernă. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra calităţii aerului din oraş, companiilor locale, turismului şi, bineînţeles, asupra locuitorilor din cartierele ce vor fi astfel deservite", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.

Odată lucrările terminate, noua secţiune va lega vestul oraşului de centru, de la Râul Doamnei la staţia Eroilor, unde se face conexiunea cu liniile 1 şi 3. Aceasta va avea o lungime de 7 km, cu 10 noi staţii şi un depou.

De noua secţiune vor beneficia peste 64 de mii de bucureşteni, care vor realiza deplasarea între cele două puncte din oraş în mai puţin de un sfert de oră. Finalizarea lucrărilor e prevăzută pentru luna iunie 2018.

Linia M5 a Metroului din Bucureşti este o magistrală în construcţie, planificată de Metrorex pentru a deservi locuitorii cartierelor Drumul Taberei şi Piata Iancului. Aceasta va avea ca staţii finale Ghencea, în cartierul Drumul Taberei şi staţia Antilopa, în cartierul Pantelimon.

Magistrala 5 va fi realizată în 3 etape şi nu 2, cât era iniţial: tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2 în prima etapă de execuţie şi Eroilor 2 - Piaţa Iancului, în etapa a doua. Planul este ca lucrările la această magistrală să se încheie în anul 2018. Şi etapa a treia va fi tronsonul Piaţa Iancului - Pantelimon, care o să fie gata abia în anul 2030, din cauză că circulă linii de tramvai RATB pe tronsonul planificat, ceea ce îngreunează construcţia.

Primaria a decis ca proiectul să nu mai lege Drumul Taberei de Pantelimon, ci să se oprească la Piaţa Iancului, din cauza că câteva linii de tramvai RATB circulă între Piaţa Iancului şi Pantelimon. (sursa Wikipedia)

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici