- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ZF: Valoarea cumulată a celor mai valoroase 100 de companii din România a crescut cu 49% într-un an marcat de pandemia COVID
Valoarea cumulată acelor mai valoroase companii locale, într-un clasament întocmit de Ziarul Financiar, a crescut cu 49%, până la 585 mld. lei (120 mld. euro) într-un an marcat de pandemia de COVID-19 care a lovit din plin unele businessuri, dar a favorizat dezvoltarea altora.
ZF: Valoarea cumulată a celor mai valoroase 100 de companii din România a crescut cu 49% într-un an marcat de pandemia COVID
Conform celei de-a 16-a ediţii a Anuarului ZF „Top 100 cele mai valoroase companii din România” doar 11 din 100 de companii sunt evaluate în scădere comparativ cu 2020. E vorba de jucători din domenii variate precum retail de jucării, retail de modă, ţigări sau IT. Declinul variază între 2 şi 19%. Spre comparaţie, aproape 80 de companii din top 100 au valoare mai mare în 2021 versus anul trecut, iar zece nume sunt noi în top.
Patru companii au o valoare cu cel puţin 10% mai mică, este vorba de Apa Nova Bucureşti (utilităţi), Cameron România (petrol şi gaze), Vodafone România (telecom) şi SAP România (IT).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Protest la Universitate, în București, față de Călin Georgescu: „Iubirea de țară nu e legionară”
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
-
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
Evoluţia este justificată în fiecare caz de alţi factori, cum ar fi evoluţia sectorului, a afacerii în sine sau perspectivele pentru o industrie sau alta. Spre exemplu, valoarea operaţiunilor retailerului de modă Zara în România a scăzut pentru al doilea an consecutiv, ajungând la 380 de milioane de euro în prezent. Declinul de acum este însă mai redus, de doar 2%, faţă de 22% anul trecut comparativ cu nivelul din 2019.
Evaluarea unei companii se face pe baza rezultatelor ei financiare din anul anterior (dacă nu e listată), dar şi pe baza perspectivelor şi a evoluţiei pieţei.
Astfel, valoarea Zara scădea brusc anul trecut nu ca urmare a rezultatelor pe 2019 care erau bune, ci ca urmare a faptului că pandemia de COVID-19 a lovit din plin industria de modă pe de-o parte pentru că s-a redus cererea ca urmare a faptului că oamenii au stat mai mult în casă, iar pe de alta pentru că magazinele fizice au fost închise temporar în mai multe ţări din lume, inclusiv România. Aceste probleme s-au văzut abia în rezultatele din 2020 ale Zara pe plan local. Cifra de afaceri a magazinelor deschise sub acest brand a scăzut cu 32%, la 643,5 mil. lei. Evaluarea din acest an arată că lucrurile stau mai bine pe piaţa de modă, dar nu şi-au revenit încă la normal.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO