- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Valvis: România va ieşi din criză când va sprijini IT-ul, agricultura şi energiile regenerabile
Omul de afaceri Jean Valvis, fondatorul brandurilor Dorna şi La Dorna, apreciază că România va ieşi din criză atunci când va sprijini sectoarele cu un avantaj competitiv faţă de alte ţări, cum ar fi IT-ul, agricultura şi energiile regenerabile.
Valvis: România va ieşi din criză când va sprijini IT-ul, agricultura şi energiile regenerabile (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
"Este extrem de urgent să fie identificate sectoarele care reprezintă un avantaj competitiv faţă de alte ţări. Asta înseamnă că trăim într-o lume cu o competiţie foarte dură şi într-un asemenea context trebuie identificate sectoarele unde România are nişte atuuri economice. După părerea mea sunt trei sectoare: IT-ul, agricultura şi energiile regenerabile", a declarat Valvis pentru MEDIAFAX.
El crede că pentru cele trei sectoare este necesară o strategie de dezvoltare coerentă, o strategie care să nu fie schimbată cu fiecare ministru sau cu fiecare guvern, şi care să fie aplicată în următorii 10 ani.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Netanyahu a declarat că există progrese în negocierile cu Hamas în Gaza. O rachetă lansată de Houthi a fost interceptată deasupra Israelului
-
Marii investitori în fondurile private de acţiuni se plâng că sunt blocaţi în China şi nu mai pot ieşi
-
Lumea înverzeşte: succese majore în lupta împotriva schimbărilor climatice
-
NORAD urmăreşte magia. Unde este Moş Crăciun acum?
"Trebuie ca statul să pună jos nişte stimulente şi, cu acestea, să dezvolte sectoarele competitive. Nu prin dependenţă, nu România piaţa care consumă şi se îndatorează, ci România care produce şi cucereşte exportul. Trei lucruri înseamnă creştere economică: consum, investiţii şi export. Dacă nu am consum ridicat, investiţii mari făcute şi capacitate de a exporta, economia înseamnă doar vorbe goale", a adăugat Valvis.
Potrivit omului de afaceri, pentru ieşirea din criză trebuie restructurată "şi maşina statului, şi societăţile de stat".
"Trebuie să fie predictibilitate şi reorganizare. Dacă România nu găseşte nişte sectoare succeptibile să fie competitive la scară mondială, nu văd cum se vor îndrepta lucrurile", a afirmat omul de afaceri.
Jean Valvis a lansat pe piaţă în luna octombrie apa minerală Aqua Carpatica, la opt ani după ce a vândut compania Dorna Apemin, producătorul apei minerale Dorna, către Coca-Cola, într-o tranzacţie estimată la aproximativ 40 de milioane de euro.
Valvis a vândut în 2008 şi afacerea cu lactate La Dorna către grupul francez Lactalis, într-o tranzacţie evaluată între 70 şi 90 de milioane de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.