Vânzările Dacia înregistrează cel mai puternic avans în Franţa atât la trimestru, cât şi în martie

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au înregistrat în primul trimestru o creştere de 25,5%, cea mai puternică în rândul mărcilor de volum, la 28.349 unităţi, susţinută de un avans de peste 50% în luna martie, de asemenea cel mai ridicat de pe piaţa franceză.

Urmărește
159 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia înregistrează cel mai puternic avans în Franţa atât la trimestru, cât şi în martie

Vânzările Dacia înregistrează cel mai puternic avans în Franţa atât la trimestru, cât şi în martie (Imagine: Octav Ganea / Mediafax Foto)

Vânzările de maşini noi au crescut în Franţa cu 2,9% în primul trimestru, la 446.615 unităţi, după un avans de 8,9% în martie, la 179.871 unităţi. Piaţa a beneficiat în martie de cererea pentru modele noi, în special ale constructorilor francezi Peugeot Citroen şi Renault, potrivit Asociaţiei Constructorilor Francezi de Automobile.

Cota de piaţă a Dacia a avansat de la 5,21% în primele trei luni ale anului trecut la 6,35% în aceeaşi perioadă din acest an.

Doar trei mărci au consemnat creşteri procentuale mai mari decât Dacia în primul trimestru. Astfel, vânzările Infiniti (marcă a Nissan) au avansat de aproape şapte ori, de la 24 de maşini la 164, cele ale Lancia (parte a grupului Fiat) au urcat cu 83%, la 1.616 unităţi, iar cele ale Lexus (parte a Toyota) au crescut cu 34,3%, la 772 autoturisme.

TITLURILE ZILEI

Vânzările grupului Peugeot Citroen, lider pe piaţa franceză, au urcat cu 8,5% în primele trei luni, la 135.183 unităţi, după un avans de 15% în martie, la 52.345 unităţi.

Grupul Renault, care deţine şi Dacia, a înregistrat un avans mai puternic, de 11,9%, la 117.390 maşini noi, susţinut de creşterea vânzărilor cu 20,6% în martie, la 47.526 unităţi. Înmatriculările Renault au urcat cu 8,1% în primele trei luni ale anului, la 89.041 de maşini, iar în luna martie au crescut cu 14%, la 37.221 unităţi.

Cei doi constructori francezi controlează împreună 56,6% din piaţa auto locală în prrimul trimestru.

Dacia Sandero ocupă poziţia a şasea în topul celor mai bine vândute modele în primul trimestru, cu 13.137 de autoturisme şi o cotă de piaţă de 2,9%. Pe primele zece poziţii se află doar modele ale grupurilor franceze Peugeot Citroen şi Renault.

SUV-ul Duster al Dacia se află pe locul 13, cu vânzări de 10.432 de maşini şi cotă de piaţă de 2,3%, Logan MCV II ocupă locul 53 cu înmatriculări de 1.945 de autoturisme şi cotă de piaţă de 0,4%. Dacia este prezentă în top 100 al celor mai vândute modele şi cu Lodgy, cu 1.655 de maşini livrate în primele trei luni şi o cotă de piaţă de 0,4%.

În luna martie, înmatriculările Dacia au crescut cu 52,7%, la 10.305 de maşini.

Doar Infiniti şi Lancia au consemnat creşteri mai mari decât Dacia, însă la volume de vânzări mult inferioare. Astfel, vânzările Infiniti au avansat de peste patru ori, de la 15 maşini la 64 de maşini, iar cele ale Lancia de la 332 unităţi la 775.

Cota de piaţă a Dacia a urcat în martie de la 4,09% anul trecut la 5,73%.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, vânzările Dacia au scăzut cu 2,9% în primul trimestru, la 876 maşini, în timp ce în martie au înregistrat un declin de 2,1%, la 319 unităţi.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, cu cu aproape 94.000 de maşini vândute anul trecut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici