Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 2,5% în prima jumătate a anului, la peste 181.000 de maşini

Vânzările Dacia au crescut cu 2,5% în prima jumătate a anului, la 181.280 autovehicule, limitând declinul grupului francez Renault, care are dificultăţi serioase în Europa, dar a recuperat parţial scăderea pe pieţele emergente, precum Rusia şi Brazilia.

Urmărește
180 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 2,5% în prima jumătate a anului, la peste 181.000 de maşini

Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 2,5% în prima jumătate a anului, la peste 181.000 de maşini (Imagine: Stefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

Vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 3,5% în prima jumătate a acestui an faţă de perioada corespunzătoare a lui 2011, la 171.957 unităţi, în timp ce livrările de autovehicule comerciale uşoare au scăzut cu 12,6%, la 9.323 maşini, potrivit datelor transmise de Renault.

Grupul francez a înregistrat la nivel mondial vânzări de 1,328 milioane autovehicule în perioada analizată, în scădere cu 3,3%, declin limitat de evoluţia de pe pieţele din afara Europei, unde afacerile companiei au avansat, ca volum, cu 14,3%, la peste 620.000 de maşini.

"În afara Europei, am stabilit un record de vânzări cu marca Renault în prima jumătate a anului. Acest succes subliniază strategia internaţională de dezvoltare a companiei. Ofensiva pe vânzări nu a estompat în totalitate declinul din Europa, unde ne-am concentrat pe protejarea marjelor în condiţii dificile de piaţă", comentează în comunicat Jerome Stoll, vicepreşedinte executiv al Renault responsabil de vânzări şi marketing.

Marca Renault a consemnat o scădere de 2,4% a numărului de automobile şi vehicule comerciale vândute în primul semestru, la 1,113 milioane unităţi, în timp ce brandul asiatic Renault-Samsung a afişat un declin de peste 41%, la 33.244 unităţi.

În Europa, compania a raportat o scădere de 14,9% a vânzărilor, la 708.131 autovehicule, cu un declin de peste 15% în Franţa.

Vânzările pe plan internaţional au atins un nou record, notează Renault în raport, datorită performanţelor solide din Rusia şi Brazilia, care au fost însă insuficiente pentru a estompa efectul scăderilor abrupte din Europa. În trimestrul al doilea, vânzările Renault la nivel mondial au crescut cu 1,2%, notează grupul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici