- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.08.2014, 10:48)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 17% în trimestrul doi, la 420 milioane euro
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au urcat cu 17% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 420 milioane euro, majoritatea categoriilor înregistrând creşteri, potrivit datelor GfK, care arată că este foarte probabil ca trendul ascendent să continue.
Urmărește
159 afișări
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 17% în trimestrul doi, la 420 milioane euro (Imagine: Shutterstock)
"Cu excepţia segmentului foto, toate categoriile au crescut în trimestrul al doilea din 2014. Totuşi, ritmul de scădere al pieţei foto s-a micşorat, ajungând la puţin peste -18%. Cea mai mare creştere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din trimestrul doi. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT şi imprimante, funcţionale şi consumabile", arată rezultatele studiului GfK TEMAX pentru România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia și Iran și-au conectat sistemele naționale de plată, într-o mișcare semnificativă către dedolarizare. În primă fază, iranienii vor putea retrage ruble din Rusia
-
SUA inaugurează o bază de apărare antirachetă în Polonia
-
Victoria lui Trump ar putea afecta negativ economia Ungariei: Forintul, sub presiune din cauza tarifelor şi inflaţiei
-
Liber prin Europa: Austria renunţă la dreptul de veto şi deschide calea Schengen pentru România şi Bulgaria
Luând în considerare evoluţia din prima jumătate a anului, cu creşteri de 8% în primul trimestru şi de 17% în cel de-al doilea, este foarte probabil ca valul ascendent să continue, notează raportul.
Pe segmentul telecom, în perioada aprilie-iunie, vânzările nesubvenţionate de smartphones şi telefoane mobile clasice au depăşit cu 29% performanţa din acelaşi interval al anului trecut, atingând nivelul de 128 milioane euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.
Vânzările de electronice au crescut în trimestrul analizat cu 27%, ajungând la 67 milioane euro.
"Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creştere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat - o performanţă ce a fost influenţată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA", arată GfK.
Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influenţate de lansări recente – au continuat cu o creştere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Veşti bune vin şi din piaţa audio care a reuşit să oprească descreşterea şi să arate semne promiţătoare în cadrul segmentului de soundbars.
Al doilea trimestru al anului 2014 a adus o majorare de aproape 13% în sectorul electrocasnicelor mici, cu o valoare de 27 milioane euro, aproape toate categoriile înregistrând rate de creştere de două cifre, dar categoriile care au crescut semnificativ au fost uscătoarele de păr şi storcătoarele de fructe.
Principalele produse care au generat creşteri pe segmentul aparatelor de bucătărie au fost cele cu preţuri mai ridicate, precum: maşini espresso automate, roboţi de bucătărie şi storcătoare de fructe şi legume. O evoluţie bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei au avut-o şi produsele de nişă precum maşini de călcat şi aspiratoare roboţi.
Sectorul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2014, cu 12,5% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea a rămas puternic influenţată de produsele de răcire şi de maşinile de spălat, ce au însumat mai mult de 50% din valoarea sectorului. În ciuda faptului că toate categoriile electrocasnicelor mari au crescut, piaţa a fost influenţată de anumite segmente cheie: electrocasnice încorporabile, frigidere frost-free şi maşini de spălat eco, ce au continuat să înregistreze rate de creştere de două cifre.
Vânzările de produse IT au înregistrat o creştere de 7,5% în aprilie-iunie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.
"După o perioadă lungă de evoluţie negativă, desktop-urile au înregistrat o creştere de două cifre. Monitoarele şi perifericele şi-au menţinut trendul crescător. În cadrul pieţei de calculatoare portabile, laptop-urile au rămas stabile, în timp ce computing tablets şi desktop replacement au continuat să crească", menţionează GfK.
Piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a înregistrat o creştere de aproape 7% în T2 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 14 milioane de euro.
În segmentul de imprimante, cererea pentru cele cu laser a crescut, ca rezultat al performanţei bune a multifuncţionalelor, chiar dacă vânzările pentru imprimante cu cerneală au scăzut. Consumabilele au avut o performanţă pozitivă, tonerele şi cartuşele cu cerneală oferind un impuls bun vânzărilor.
După un început foarte greu în 2014, sectorul foto şi-a continuat trendul negativ, dar cu un ritm mai redus, de 18%, piaţa ajungând la 7 milioane euro. Diferenţa faţă de trimestrul al doilea al anului trecut este de 2 milioane euro. În primul trimestru, scăderea a fost de aproape 40% pe acest segment.
GfK notează că D-SRL-urile au avut o creştere uşoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reuşind astfel să tragă piaţa în jos.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump a ales un fost spion de top al SUA, John Ratcliffe, ca noul șef al CIA. Este un critic dur al Chinei și al politicilor lui Biden în Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Silviu Prigoană nu ar fi mâncat la restaurant! Administratorul rupe tăcerea: ce a făcut afaceristul la masă. Răsturnare de situație
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe