- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.08.2014, 10:48)
- Ana Maria Petcana
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 17% în trimestrul doi, la 420 milioane euro
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au urcat cu 17% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 420 milioane euro, majoritatea categoriilor înregistrând creşteri, potrivit datelor GfK, care arată că este foarte probabil ca trendul ascendent să continue.
Urmărește
159 afișări
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 17% în trimestrul doi, la 420 milioane euro (Imagine: Shutterstock)
"Cu excepţia segmentului foto, toate categoriile au crescut în trimestrul al doilea din 2014. Totuşi, ritmul de scădere al pieţei foto s-a micşorat, ajungând la puţin peste -18%. Cea mai mare creştere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din trimestrul doi. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT şi imprimante, funcţionale şi consumabile", arată rezultatele studiului GfK TEMAX pentru România.
Luând în considerare evoluţia din prima jumătate a anului, cu creşteri de 8% în primul trimestru şi de 17% în cel de-al doilea, este foarte probabil ca valul ascendent să continue, notează raportul.
Pe segmentul telecom, în perioada aprilie-iunie, vânzările nesubvenţionate de smartphones şi telefoane mobile clasice au depăşit cu 29% performanţa din acelaşi interval al anului trecut, atingând nivelul de 128 milioane euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 16:30
• Protest în Capitală: Un bărbat asupra căruia a fost găsită o sumă mare bani, dus la poliţie
-
astăzi, 15:24
-
astăzi, 14:59
• Zelenski le cere aliaţilor să-şi onoreze promisiunile privind livrările de arme către Ucraina
-
astăzi, 14:42
-
astăzi, 13:47
• Iranul desfăşoară exerciţii militare în apropierea unităţilor nucleare
-
astăzi, 13:07
• Veşti bune pentru români: A crescut nivelul deducerii personale
-
astăzi, 12:13
• Alegeri prezidenţiale în Croaţia. Favorit este preşedintele în exerciţiu
-
astăzi, 11:27
• Simion: Nu ne eschivăm, este un protest al poporului român, noi doar oferim platforma legală
-
astăzi, 11:01
• Serbia, între sancţiunile SUA şi criza gazelor: lovitură dublă pentru Belgrad
-
astăzi, 10:36
-
astăzi, 10:20
• Explozie într-un restaurant din Cehia. Şase persoane au murit
-
astăzi, 10:11
-
astăzi, 09:57
• O mamă de 17 ani şi bebeluşul ei au dispărut. Poliţia din Deva cere ajutorul populaţiei
-
-
astăzi, 09:51
Vânzările de electronice au crescut în trimestrul analizat cu 27%, ajungând la 67 milioane euro.
"Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creştere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat - o performanţă ce a fost influenţată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA", arată GfK.
Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influenţate de lansări recente – au continuat cu o creştere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Veşti bune vin şi din piaţa audio care a reuşit să oprească descreşterea şi să arate semne promiţătoare în cadrul segmentului de soundbars.
Al doilea trimestru al anului 2014 a adus o majorare de aproape 13% în sectorul electrocasnicelor mici, cu o valoare de 27 milioane euro, aproape toate categoriile înregistrând rate de creştere de două cifre, dar categoriile care au crescut semnificativ au fost uscătoarele de păr şi storcătoarele de fructe.
Principalele produse care au generat creşteri pe segmentul aparatelor de bucătărie au fost cele cu preţuri mai ridicate, precum: maşini espresso automate, roboţi de bucătărie şi storcătoare de fructe şi legume. O evoluţie bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei au avut-o şi produsele de nişă precum maşini de călcat şi aspiratoare roboţi.
Sectorul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2014, cu 12,5% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea a rămas puternic influenţată de produsele de răcire şi de maşinile de spălat, ce au însumat mai mult de 50% din valoarea sectorului. În ciuda faptului că toate categoriile electrocasnicelor mari au crescut, piaţa a fost influenţată de anumite segmente cheie: electrocasnice încorporabile, frigidere frost-free şi maşini de spălat eco, ce au continuat să înregistreze rate de creştere de două cifre.
Vânzările de produse IT au înregistrat o creştere de 7,5% în aprilie-iunie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.
"După o perioadă lungă de evoluţie negativă, desktop-urile au înregistrat o creştere de două cifre. Monitoarele şi perifericele şi-au menţinut trendul crescător. În cadrul pieţei de calculatoare portabile, laptop-urile au rămas stabile, în timp ce computing tablets şi desktop replacement au continuat să crească", menţionează GfK.
Piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a înregistrat o creştere de aproape 7% în T2 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 14 milioane de euro.
În segmentul de imprimante, cererea pentru cele cu laser a crescut, ca rezultat al performanţei bune a multifuncţionalelor, chiar dacă vânzările pentru imprimante cu cerneală au scăzut. Consumabilele au avut o performanţă pozitivă, tonerele şi cartuşele cu cerneală oferind un impuls bun vânzărilor.
După un început foarte greu în 2014, sectorul foto şi-a continuat trendul negativ, dar cu un ritm mai redus, de 18%, piaţa ajungând la 7 milioane euro. Diferenţa faţă de trimestrul al doilea al anului trecut este de 2 milioane euro. În primul trimestru, scăderea a fost de aproape 40% pe acest segment.
GfK notează că D-SRL-urile au avut o creştere uşoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reuşind astfel să tragă piaţa în jos.
Citește pe alephnews.ro: Iranul desfăşoară exerciţii militare în apropierea unităţilor nucleare. „Puterea” reunește membri ai armatei şi ai Gărzilor Revoluţionare islamice
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Documentele Reginei Elisabeta urmează să fie făcute publice în curând. Experții se tem de cenzurarea acestora
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Alertă „freezing rain” în București. Pe ce dată plouă cu gheață, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe