Veniturile Renault au crescut cu 28,4% în primul trimestru, la 9,07 miliarde euro

Veniturile Renault au crescut cu 28,4% în primul trimestru, la 9,072 miliarde de euro, faţă de intervalul similar din 2009, iar grupul auto francez şi-a majorat cota atât pe piaţa europeană cât şi pe cea mondială.

Urmărește
20 afișări
Imaginea articolului Veniturile Renault au crescut cu 28,4% în primul trimestru, la 9,07 miliarde euro

Veniturile Renault au crescut cu 28,4% în primul trimestru, la 9,07 miliarde euro (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Divizia de automobile a Renault a obţinut în primele trei luni venituri în termeni comparabili de 8,642 miliarde euro, în creştere cu 30,3%, se arată într-un comunicat al grupului.

Divizia de finanţare a contribuit cu 430 de milioane de euro la veniturile grupului, în scădere cu 1,4% faţă de intervalul similar din 2009.

La nivel mondial, cota de piaţă a grupului s-a majorat cu 0,37%, în condiţiile în care ritmul vânzărilor a fost peste cel al pieţei în toate regiunile unde Renault este prezent.

Cota Renault a crescut în Europa cu 2,2 puncte procentuale (1,6 puncte pentru brandul Renault şi 0,6 puncte pentru Dacia), la 10,8%, cel mai rapid ritm consemnat pe piaţă.

În Europa, vânzările de maşini şi vehicule comerciale uşoare ale grupului au avansat cu 37,7% (incluzând o creştere de 32,7% în Franţa), pe o piaţă care a urcat cu 9,7%.

Brandul Renault se află din nou pe poziţia a treia în Europa pe segmentul vehiculelor de pasageri şi pe primul loc în cazul vehiculelor comerciale uşoare.

Dacia a fost în martie cel mai bine vândut brand importat în Franţa, graţie modelului Sandero.

Volumul vânzărilor sub brand Megane a crescut cu 58,5% comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Modelul Scenic a revenit pe poziţia de lider în Europa, pe segmentul C MPV.

Vânzările Renault în afara Europei au crescut cu 20%.

În Rusia spre exemplu, unde piaţa s-a contractat cu 25%, cota Renault a urcat cu 1,7 puncte procentuale, la 5,5%, ca urmare a majorării vânzărilor cu 7% faţă de primul trimestru din 2009. Vânzările de automobile Logan au avansat cu 30%, fiind cel mai bine vândut model străin din Rusia.

Evoluţia a fost susţinută de lansarea programului de casare auto, în luna martie, şi de succesul atras de Sandero.

Pentru 2010, Renault anticipează menţinerea condiţiilor dificile din piaţă, fiind posibil ca în sectorul european de profil să aibă loc un declin de 10%, comparativ cu volumul înregistrat în 2009.

Renault anticipează că este pe cale să îşi respecte obiectivele stabilite pentru 2010, respectiv realizarea unui flux pozitiv de capital şi majorarea cotei de piaţă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici