Volkswagen ar putea tripla gama de SUV-uri, pentru a deveni liderul pieţei auto mondiale

Grupul german Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, ar putea tripla gama de SUV-uri sub marca Volkswagen, parte a obiectivului de a depăşi până în 2018 Toyota şi de a deveni cel mai mare producător auto la nivel global.

Urmărește
249 afișări
Imaginea articolului Volkswagen ar putea tripla gama de SUV-uri, pentru a deveni liderul pieţei auto mondiale

Volkswagen ar putea tripla gama de SUV-uri, pentru a deveni liderul pieţei auto mondiale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Marca Volkswagen ar putea avea până la şase SUV-uri în următorii ani, faţă de modelele Touareg şi Tiguan pe care le oferă în prezent, au declarat două surse apropiate situaţiei pentru Bloomberg.

Cererea este în creştere pentru această categorie de autovehicule care ar urma să reprezinte 20,1% din producţia la nivel mondial până în 2018, faţă de 17,6% în 2012, estimează firma de consultanţă PwC.

Oferta redusă de SUV-uri a Volkswagen a tras înapoi grupul german mai ales pe piaţa din Statele Unite.

"Segmentul SUV creşte încă la nivel global şi reprezintă o componentă cheie pentru toţi producătorii. Brandul Volkswagen are încă potenţial de creştere pe această categorie, care ar putea ajuta grupul să-şi întărească poziţia în SUA şi pe pieţele emergente", a declarat Roman Mathyssek, analist la firma germană de consultanţă Strategy Engineers.

Volkswagen ar putea lansa un model mai uşor al Tiguan anul următor, pentru a îmbunătăţi consumul de combustibil, şi lucrează o versiune coupe şi una mai lungă a modelului, au declarat sursele Bloomberg.

Grupul ar putea lansa şi un crossover subcompact, care îmbină caracteristici ale maşinilor de teren şi ale autoturismelor tradiţionale, urmând să aleagă între prototipurile Taigun şi T-Roc, prezentate la saloane auto desfăşurate recent.

În plus, producătorul german intenţionează să construiască un SUV din clasa medie pe baza conceptului CrossBlue, care ar urma să intre la vânzare în SUA în 2016.

Gama ar fi întregită de Touareg, primul şi cel mai mare SUV al grupului.

Volkswagen, al doilea mare producător de maşini la nivel global, are ca obiectiv să depăşească liderul Toyota până în 2018. Toyota are în prezent în ofertă şapte SUV-uri.

Grupul american General Motors, care a fost depăşit anul trecut de Volkswagen şi a căzut pe trei în topul vânzărilor, produce 14 SUV-uri. Aceste cifre nu includ SUV-urile fabricate de Toyota sub marca Lexus şi de General Motors sub brandul Cadillac.

În rândul brandurilor premium ale Volkswagen, Porsche produce SUV-urile Macan şi Cayenne, care ar putea repreznta 64% din vânzări anul următor, în timp ce Audi vinde trei modele din această categorie şi va introduce un al patrulea, Q1 în 2016.

Bentley, de asemenea parte a grupului Volkswagen, vrea să prezinte în 2016 cel mai scump SUV din lume, iar divizia Lamborghini ar putea lansa un model în 2017.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici