La 11 iulie 1899, Giovanni Agnelli a făcut parte din grupul de membri fondatori ai Fiat S.p.A. (Fabbrica Italiana Automobili Torino Società per azioni).
Prima uzină Fiat a fost deschisă în 1900, cu 35 de angajaţi care produceau 24 de automobile.
Cunoscută încă de la început pentru talentul şi creativitatea personalului său ingineresc, Fiat a obţinut un mic profit şi a produs 135 de maşini în 1903.
Cifra de producţie a crescut la 1.149 de maşini în 1906.
Apoi, compania a intrat la bursa de valori din Milano şi a vândut acţiuni.
Mussolini l-a descris pe Agnelli ca fiind prea bătrân pentru a fi fascist şi a fost suspectat de regim că a ajutat mişcarea antifascistă Giustizia e Libertà în anii 1930.
După încheierea războiului, a fost acuzat de o comisie a Comitetului de Eliberare Naţională de colaborare cu regimul fascist, dar a fost achitat.
După moartea sa din 1945, nepotul său, Gianni Agnelli, i-a moştenit afacerea.
Agnelli a făcut din Fiat cea mai importantă companie din Italia şi unul dintre marii constructori de maşini din Europa, pe fondul miracolului economic italian. El a fost considerat regele afacerilor italiene din anii 1960 până în anii 1980. S-a implicat în sport (a achiziţionat echipa italiană de fotbal Juventus), a cumpărat concurenţa (Ferrari) şi s-a implicat în politică, fiind ales primar al comunei Villar Perosa.
În 1970, Fiat Automobiles avea peste 100.000 de angajaţi în Italia, când producţia sa a atins cel mai mare număr: 1,4 milioane de maşini.
Producătorul de maşini Fiat Automobiles, înfiinţată ca o subsidiară în 2007 după reorganizarea afacerii de către Fiat S,p.A., a aparţinut grupului Fiat Chrysler Automobiles NV din 2014 după ce societatea a încetat să mai existe, iar din 2021 a devenit proprietatea corporaţiei Stellantis.
Fiat Automobiles a primit numeroase premii internaţionale pentru vehiculele sale, inclusiv nouă premii europene pentru „Maşina Anului”, cele mai multe dintre toţi ceilalţi producători, şi s-a clasat de mai multe ori ca fiind producătorul cu cel mai mic nivel de emisii de CO2 al vehiculelor vândute în Europa.