Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală - FOTO

Investigatorii accidentului de la San Francisco se întreabă de ce avionul zbura atât de jos la aterizare şi de ce copilotul, cu mult mai multă experienţă decât pilotul, nu a spus mai multe despre acest lucru înainte ca nava Asiana Airlines să rateze aterizarea.

Urmărește
17069 afișări
Imaginea articolului Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală - FOTO

Accidentul avionului Boeing 777 de la San Francisco ar putea avea o componentă culturală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"De ce nu au vorbit mai mult în carlinga avionului Asiana Airlines cu puţin înainte de aterizarea joasă şi dezastruoasă la San Francisco?", se întreabă publicaţia. Ziarul evocă "probleme serioase de siguranţă" ce au afectat compania Korean Air mulţi ani, subliniind că acestea au fost cauzate în parte de probleme culturale privind respectul, cu alte cuvinte, copiloţii simţindu-se obligaţi să nu pună în discuţie deciziile piloţilor, din cauza respectului tradiţional faţă de ierarhie şi autoritate, relatează Los Angeles Times online.

În cartea "Outliers: The Story of Success" (2008), Malcolm Gladwell, un specialist în cultură pop, subliniază în mod expres asupra acestei presupuse deferenţe ca factor ce a contribuit la problemele cu care se confrunta compania Korean Air.

Compania "Korean Air a înregistrat mai multe prăbuşiri decât aproape orice altă companie aeriană din lume, într-o perioadă la sfârşitul anilor '90. Când ne gândim la prăbuşiri de avioane, ne gândim «O, probabil că au avioane vechi. Probabil că au piloţi slab formaţi». Nu. De fapt se luptau cu o moştenire culturală, potrivit căreia cultura coreeană este ierarhică. Eşti obligat să fii respectuos cu cei bătrâni şi superiorii într-un mod care ar fi de neimaginat în Statele Unite", afirmă Gladwell.

"Însă Boeing şi Airbus creează avioane moderne, complexe, care să fie pilotate de două peroane egale. Acest lucru funcţionează foarte bine în culturi în care distanţa faţă de putere este slabă (ca cea americană, în care ierarhiile nu sunt atât de relevante). Dar în culturi în care distanţa faţă de putere este puternică, este foarte dificil", adaugă specialistul.

"Utilizez studiul de caz al unei prăbuşiri foarte cunoscute în Guam a (unui avion) Korean Air. Zboară, au nişte probleme, vremea e proastă. Pilotul comite o eroare, iar copilotul nu îl corectează. Însă imediat ce Korean Air şi-a dat seama că avea o problemă de natură culturală, a rezolvat-o", subliniază el.

Ziarul american se întreabă dacă o asemenea dinamică a afectat pilotul Asiana Airlines, tot o companie sud-coreeană, sau dacă nu cumva doi piloţi experimentaţi nu şi-au dat seama că exista o problemă.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici