Organismul de supraveghere KBA a precizat pe site-ul său că o eroare software a cauzat o defecţiune a sistemului eCall, care este conceput pentru a contacta automat echipele de intervenţie în caz de urgenţă în cazul unui accident grav.
Radiodifuzorul regional german Rundfunk Berlin-Brandenburg, care deserveşte regiunea în care se află fabrica germană a modelului Y şi unitatea de producţie a bateriilor Tesla din apropierea Berlinului, a raportat prima dată această rechemare.
KBA a declarat că 59.129 de vehicule au fost afectate la nivel global, dar nu a precizat câte dintre acestea au fost înmatriculate în Germania.
Defecţiunea software reprezintă o durere de cap suplimentară pentru directorul executiv Elon Musk, după ce Tesla a declarat sâmbătă că a livrat cu 17,9% mai puţine vehicule electrice în al doilea trimestru faţă de trimestrul precedent, în condiţiile în care restricţiile COVID 19 din China au perturbat producţia şi lanţul de aprovizionare.
Musk a declarat luna trecută că noile fabrici ale Tesla din Texas şi Berlin „pierd miliarde de dolari” în timp ce se străduiesc să crească producţia din cauza lipsei de baterii şi a problemelor portuare din China.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) investighează 830.000 de vehicule Tesla cu sistemul avansat de asistenţă a şoferului Autopilot, un pas necesar înainte de a putea solicita o rechemare în service.