Apple vrea să reconfigureze căutarea cu ajutorul inteligenţei artificiale

  • Apple vrea să reconfigureze căutarea cu ajutorul inteligenţei artificiale, ceea ce ar putea contribui la eliminarea Google.
  • De ani de zile, Apple are Google ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale.
Urmărește
117 afișări
Imaginea articolului Apple vrea să reconfigureze căutarea cu ajutorul inteligenţei artificiale

Imagine cu caracter ilustrativ

Luni, un judecător federal din Washington a dat o lovitură grea Google, după ce a decis că plăţile anuale de mai multe miliarde de dolari pentru ca motorul său de căutare să devină implicit pe dispozitivele terţilor - dispozitivele Apple fiind cele mai importante - au încălcat legislaţia antitrust.

Google ar putea pierde aproximativ 30 de miliarde de dolari în venituri din căutări dacă va pierde în cele din urmă privilegiul de a fi principalul portal de căutare pe dispozitivele Apple, notează Business Insider.

Acordul Apple cu Google, încheiat pentru prima dată în anii 2000, s-a dovedit extrem de profitabil. Înregistrările judiciare dezvăluite în acest an au arătat că acordul a generat 20 de miliarde de dolari pentru Apple în 2022, astfel încât posibilitatea de a pierde o parte din această sumă este nefavorabilă.

De asemenea, Apple ar fi obligată să ofere utilizatorilor săi alternative la un produs care a devenit sinonim cu căutarea timp de aproape trei decenii.

În realitate, Apple s-ar putea să nu îşi facă prea multe griji dacă va trebui să îşi reducă dependenţa de Google pentru căutare. Are planuri de inteligenţă artificială pe care să se bazeze.

Când CEO-ul Apple, Tim Cook, a dezvăluit Apple Intelligence la Conferinţa Worldwide Developers a companiei din iunie, a oferit o privire asupra unui viitor în care AI ar putea rezolva multe dintre problemele pentru care utilizatorii au apelat istoric la căutare.

După cum a spus Apple, planurile sale de inteligenţă artificială generativă au fost construite pentru a servi drept „sistem de inteligenţă personală" pentru utilizatorii de iPhone, iPad şi Mac prin combinarea „puterii modelelor generative cu contextul personal pentru a oferi informaţii incredibil de utile şi relevante".

Cu alte cuvinte, Apple speră ca inteligenţa artificială să poată răspunde în mod inteligent întrebărilor şi să sprijine nevoile utilizatorilor prin înţelegerea a ceea ce contează de fapt pentru aceştia.

O parte din Apple Intelligence implică, de asemenea, un Siri modernizat, chatbotul Apple pe care utilizatorii îl pot supraîncărca oferind permisiunea de a se conecta la tehnologia de vârf din industrie a OpenAI, ChatGPT.

Apple nu este singura companie cu această gândire. În Silicon Valley, cei care construiesc modele de inteligenţă artificială au fost ocupaţi să prezinte un viitor în care roboţii de chat vor servi drept „agenţi" care răspund nevoilor utilizatorilor. Capacitatea de a răspunde întrebărilor de căutare ar trebui să fie o funcţie principală a acestor agenţi AI.

Acesta este motivul pentru care, atunci când ChatGPT a apărut pentru prima dată, Google ar fi emis un „cod roşu". Ideea că puternicul lor motor de căutare ar putea pierde trafic în favoarea unui chatbot AI generativ care aparent are răspunsurile la toate lucrurile pe care le-ar tasta în mod normal în Google a reprezentat o mare îngrijorare.

Deocamdată nu este clar cum va arăta viitoarea relaţie a Apple cu Google.

De asemenea, este puţin probabil ca Apple să găsească prea curând o înţelegere la fel de profitabilă ca cea pe care a încheiat-o cu Google în domeniul căutării. OpenAI, producătorul ChatGPT, nu plăteşte Apple pentru un parteneriat în domeniul inteligenţei artificiale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici