- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
British Petroleum a amânat testarea noului dispozitiv de stopare a mareei negre
Testarea dispozitivului cu ajutorul căruia British Petroleum (BP) doreşte să pună capăt mareei negre din Golful Mexic, prevăzută marţi, a fost amânată cel puţin până miercuri, au anunţat oficiali americani implicaţi în gestionarea acestei catastrofe.
British Petroleum a amânat testarea noului dispozitiv de stopare a mareei negre (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Amiralul Thad Allen, fost comandant al Pazei de Coastă americane, a declarat că a luat hotărârea de a amâna testul, după o întâlnire cu secretarul pentru Energie, fizicianul Steven Chu, laureat al Premiului Nobel, şi cu alţi experţi de rang înalt.
"În urma acestor discuţii am hotărât că este necesar ca operaţiunea să beneficieze de noi elemente de analiză, care vor fi realizate în această seară (marţi) sau mâine (miercuri)", a declarat amiralul.
Experţii din cadrul grupului britanic British Petroleum se întreabă dacă enormul dispozitiv, care cântăreşte 75 de tone, poate absorbi petrolul fără să pună în pericol structura puţului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Alegeri prezidenţiale 2024, primul tur. Unde se pune ştampila şi cum arată buletinul de vot
Dispozitivul, care este echipat cu trei valve uriaşe, a fost coborât luni seara şi amplasat într-un canal săpat la aproximativ 1.500 de metri adâncime, unde pot opera doar roboţi submarini.
Numit "Top Hat 10", dispozitivul va înlocui modelul precedent, retras sâmbătă, care capta doar aproximativ 25.000 de barili de ţiţei pe zi, în condiţiile în care în ocean se deversează zilnic între 35.000 şi 60.000 de barili de petrol.
După ce vor obţine unda verde, inginerii din cadrul British Petroleum vor închide în mod progresiv valvele şi vor stopa scurgerea petrolului, o operaţiune care ar putea dura între şase şi 48 de ore.
Însă, oficialii americani se tem că o creştere a presiunii în puţuri, provocată de închiderea valvelor prea rapid, ar putea conduce la apariţia unei noi spărturi pe fundul oceanului, prin care se va scurge ţiţei.
Astfel, testele sunt aşteptate cu anxietate. O presiune puternică la nivelul puţurilor ar arăta că nu există scurgeri şi că dispozitivul va fi în măsură să capteze tot petrolul care se scurge.
O presiune scăzută ar indica, din contră, că petrolul se scurge din puţuri printr-o nouă breşă. Deschiderea valvelor va fi obligatorie, pentru reducerea riscului unei noi surse de scurgeri de petrol pe fundul oceanului.
Astfel, scenariul pesimist va declanşa o nouă operaţiune de oprire a unei noi scurgeri de petrol.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO