Comisar UE: Planurile de interzicere a maşinilor diesel, în oraşe europene precum Paris sau Stuttgart, riscă să aibă şi efecte negative

Planurile de interzicere a maşinilor diesel în oraşe europene precum Paris sau Stuttgart riscă să genereze exasperare în rândul clienţilor şi să îngreuneze tranziţia spre vehicule fără emisii poluante, avertizează Elżbieta Bieńkowska, comisarul UE pentru Industrie, cerând abordări sistematice.

Urmărește
4231 afișări
Imaginea articolului Comisar UE: Planurile de interzicere a maşinilor diesel, în oraşe europene precum Paris sau Stuttgart, riscă să aibă şi efecte negative

Comisar UE: Planurile de interzicere a maşinilor diesel în oraşe europene precum Paris sau Stuttgart riscă să aibă şi efecte negative

Măsurile de interzicere a vehiculelor diesel ar fi o lovitură suplimentară la adresa proprietarilor de vehicule, care au primit deja promisiuni că maşinile lor ar utiliza tehnologii "curate", le-a transmis Elżbieta Bieńkowska miniştrilor Transporturilor din statele Uniunii Europene, potrivit cotidianului Financial Times.

"Chiar dacă sunt convinsă că ar trebui să trecem rapid la vehicule fără emisii în Europa, politicienii şi industria de profil nu pot avea interesul de a prăbuşi brusc piaţa maşinilor diesel în Europa prin interdicţii de circulaţie la nivel local", a argumentat Elżbieta Bieńkowska.

Mai multe oraşe din Germania analizează posibilitatea interzicerii în totalitate a circulaţiei vehiculelor pe motorină, pentru reducerea poluării, însă Guvernul Angela Merkel a transmis că se opune deciziilor unilaterale.

"Şoferii au avut încredere în promisiunea tehnologiilor diesel curate, în faptul că maşinile lor nu poluaează excesiv mediul înconjurător şi nu periclitează sănătatea publică. Iar acum văd primele semnale de scădere a preţurilor la revânzarea maşinilor diesel", a precizat Bieńkowska, cerând o abordare sistemică în remedierea vehiculelor care poluează şi retragerea de către producători, eventual de către autorităţile de reglementare, a maşinilor care nu respectă standarele UE de poluare.

Oficiali UE au explicat că preocupările enunţate de Elżbieta Bieńkowska provin parţial din faptul că în unele ţări oamenii au fost încurajaţi prin stimulente fiscale să cumpere vehicule diesel, iar acum riscă să nu le mai poată conduce. O altă temere este că interdicţiile riscă să prăbuşească piaţa autoturismelor diesel, afectând companii auto exact când li se cere de autorităţi să investească în tehnologii ecologice.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici