O ancoră de pe o navă chineză ar putea fi cauza deteriorării gazoductului Balticconnector, o infrastructură care leagă Finlanda şi Estonia. Aşa susţin autorităţile finlandeze cu privire la accidentul petrecut la începutul lunii octombrie.
Biroul Naţional de Investigaţii din Finlanda a ilustrat progresul anchetei asupra accidentului. Ancora a fost deja scoasă de pe fundul Mării Baltice şi are peste doi metri înălţime şi alţi doi metri lăţime, cu o grosime de aproximativ un metru, relatează «Helsingin Sanomat».
Amploarea afacerii este enormă: o ancoră de doi metri a fost suficientă pentru a distruge nu numai un cablu de fibră optică, ci şi pentru a tăia conducta unei conducte de gaz.
Acest lucru confirmă fragilitatea reţelelor subacvatice care transportă energie şi date, garantând traficul internet şi telefonic, alimentarea cu energie electrică a centralelor şi încălzire. O singură navă comercială poate submina economia unei naţiuni.
Autorităţile finlandeze au reamintit că au investigat în ultimele zile nava chineză „Newnew Polar Bear”, care se afla în zona Balticconnector în ziua accidentului şi care, de asemenea, nu a răspuns la apelurile autorităţilor maritime finlandeze.
Anchetatorii au subliniat că investigaţiile în legătură cu incidentul sunt încă în desfăşurare şi, de fapt, au evitat să comenteze dacă avariile la Balticconnector au fost cauzate intenţionat sau nu.
Prin urmare, autorităţile finlandeze exclud în prezent implicarea unei nave ruseşti, care a fost iniţial principalul suspect în accident. Ancheta privind distrugerea legăturilor submarine dintre Finlanda şi Estonia dă un fior în Occident. Autorităţile finlandeze au recuperat obiectul responsabil pentru devastările de pe fundul mării: o ancoră mare, târâtă pe „zeci de kilometri” de o navă de containere chineză care a pornit din portul rusesc Kaliningrad.
În câteva minute, nava Beijing a spart conducta de gaz Baltic Connector şi cablul de fibră optică, precum şi a deteriorat un alt cablu care leagă Suedia şi Estonia.