Costa Concordia a fost adusă pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu - FOTO, VIDEO

Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a început luni, aşa cum era prevăzut, şi urmează să dureze cel puţin până în weekend. Nava a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea.

Urmărește
3294 afișări
Imaginea articolului Costa Concordia a fost adusă pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu - FOTO, VIDEO

Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia a început (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

UPDATE 14:33 Pachebotul Costa Concordia, adus pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu

Pachebotul Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea.

"Nava pluteşte. Se află la aproximativ un metru deasupra platformei", a precizat acest inginer în cadrul unei conferinţe de presă. Pachebotul va trebui ridicat încă un metru înainte de a putea fi deplasat, aşa cum este prevăzut.

Pentru acest lucru, echipele de intervenţie au început să injecteze aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epavei, care are o lungime de aproape 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri.

"Nava trebuie să fie mai uşoară, să se reducă greutatea de pe platforme", a explicat Michael Thamm, proprietarul companiei Costa Crociere.

Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi a 56 de lanţuri.

De reuşita acestei etape, cu o durată cuprinsă între şase şi opt ore, depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Coordonatorul acestei operaţiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat "un pic emoţionat" în faţa câtorva jurnalişti, după care şi-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operaţiune.

"Este o operaţiune foarte complexă", a recunoscut duminică, în faţa presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenţia italiană pentru Protecţie Civilă, supervizorul operaţiunii.

De reuşita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici