- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum plănuieşte Viena să-şi facă transportul public funcţional din nou
De luni întregi, autobuzele, tramvaiele şi metroul din Viena se confruntă cu o penurie acută de forţă de muncă. Autorităţile plănuiesc mai multe măsuri pentru a scoate sectorul public de transport din criză, scrie The Local, preluat de Ziarul Financiar.
Cum plănuieşte Viena să-şi facă transportul public funcţional din nou
Sistemul public de transport al Vienei este cunoscut drept unul dintre cele mai bune din lume, acesta fiind unul dintre motivele pentru care capitala austriacă este unul dintre cele mai locuibile oraşe din lume.
Sistemul este de asemenea relativ ieftin. Locuitorii pot achiziţiona un card anual şi obţine călătorii nelimitate în oraş pentru 1 euro pe zi.
Totuşi, sistemul nu este perfect, suferind acut de pe urma penuriilor de forţă de muncă, în special în condiţiile în care sute de muncitori din generaţia baby boomers s-au pensionat exact în perioada în care Wiener Linien, compania de stat care administrează transportul public în oraş, îşi extinde liniile şi serviciile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Vîlceanu: PNL trebuie să-şi schimbe conducerea toată şi trebuie să plece de la guvernare imediat
-
Nicuşor Dan, uimit de rezultatul alegerilor: Vreau să înţeleg mecanismul
-
Lasconi: Promit că voi da totul pentru a mă ridica la aşteptările voastre
Fenomenul lipsei de forţă de muncă nu se limitează la Wiener Linien sau la Austria. Odată cu îmbătrânirea populaţiilor şi scăderea ratelor natalităţii, multe ţări europene se confruntă cu acesta.
În tot acest context, Wiener Linien a pus la punct un program de redresare.
În primul rând, compania se lansează într-o „ofensivă de pregătire“. Pregătirea poate dura între o lună şi trei, compania adăugând un curs de 10 săptămâni pentru cei a căror germană este deficitară. În plus, compania intenţionează să crească salariile. Bonusurile au fost de asemenea majorate, iar programul de lucru va fi redus de la 37,5 ore la 35 de ore pe săptămână, la acelaşi salariu.
De asemenea, compania va face eforturi de recrutare, investind mai mult în marketing pentru a atrage noi angajaţi şi lansând un bonus de 1.000 de euro pentru angajaţii care atrag noi angajaţi.
Din 1 noiembrie, compania a crescut intervalele pentru a face faţă situaţiei, iar acestea urmează să fie crescute şi mai mult. Modificările vor fi făcute în afara orelor de vârf, pe rute mai puţin aglomerate şi în perioade mai puţin aglomerate.
Compania a anunţat de asemenea că a lansat o „evaluare comprehensivă a proceselor internaţionale“.
Wiener Linien se aşteaptă ca situaţia legată de personal să se îmbunătăţească până în toamna acestui an. Astfel, compania speră să revină la programul iniţial.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO