Cybertruck-ul Tesla: Îmbinând senzaţia SUV-ului cu dezamăgirea unor clienţi

Cybertruck-ul Tesla, mai scump decât era anticipat şi cu o autonomie sub aşteptări, impresionează cu aspectul său futurist, asemănător unui SUV, atrăgând atenţia, dar şi stârnind dezamăgiri printre unii clienţi.

Urmărește
5387 afișări
Imaginea articolului Cybertruck-ul Tesla: Îmbinând senzaţia SUV-ului cu dezamăgirea unor clienţi

Sursa foto: twitter.com/Tesla

Cybertruck-ul, mai scump decât era anticipat, de la Tesla (TSLA.O), care oferă o autonomie de conducere sub aşteptări, i-a dezamăgit profund pe unii, dar i-a fascinat pe alţii cu aspectul său futurist, asemănător unui SUV.

Cybertruck-ul, cu doi ani întârziere faţă de program, intră pe o piaţă fierbinte de camionete pentru a concura cu modele precum Ford F150 Lightning, Rivian Automotive R1T şi General Motors Hummer EV.

Alexis Ohanian, cofondatorul Reddit şi unul dintre primii clienţi care au ridicat vehiculul recent, a declarat că Cybertruck-ul se conduce şi se simte precum SUV-ul Model X al Tesla.

”Primele impresii despre acest vehicul - lin, se conduce mult ca Model X-ul meu. Este mare, dar nu de necontrolat”, a spus Ohanian în timp ce transmitea în direct prima sa experienţă de condus a Cybertruck-ului pe platforma de social media X. Acesta a adăugat că va fi ”cel mai tare tată” care îşi ia copilul de la şcoală.

Cu un preţ de pornire de 60 990 de dolari, Cybertruck-ul este cu peste 50% mai scump decât a promis CEO-ul Elon Musk în 2019. Acest lucru poate reduce atractivitatea vehiculului. Acţiunile Tesla au scăzut cu peste 2% de la lansare.

Printre cei dezamăgiţi se numără Christian Cook, un director din Texas în domeniul serviciilor financiare, care a rezervat un Cybertruck în 2019 după ce Musk a promis o camionetă mai ieftină, cu o autonomie mai mare.

”Preţul şi autonomia camionetei sunt o dezamăgire uriaşă”, a spus Cook, care conduce un Model 3 şi a declarat pentru Reuters că a luat anumite decizii financiare în funcţie de planurile sale de a cumpăra un Cybertruck. ”Respectul meu faţă de Musk a suferit o lovitură uriaşă. Loialitatea mea faţă de Tesla a suferit o lovitură uriaşă.”

Analistul CFRA, Garrett Nelson, a declarat că preţul mare va determina clienţii să anuleze rezervările şi se aşteaptă ca Tesla să ajusteze preţurile în funcţie de cerere.

Cybertruck-ul, făcut din oţel inoxidabil lucios, rezistent la gloanţe şi inspirat de o maşină transformată în submarin dintr-un film James Bond, este susceptibil să îmbunătăţească imaginea Tesla, afectată de reducerile abrupte de preţuri pentru a stimula cererea, conform analiştilor şi experţilor în branding.

”Cybertruck-ul atrage multă atenţie. Aduce din nou Tesla în atenţia publicului”, a spus Spencer Imel, partener la firma de cercetare de piaţă Langston. ”Dar nu vedem că ar ajuta Tesla să avanseze în a deveni o marcă de masă şi să concureze cu mărci precum Ford, care deservesc cumpărătorul de maşini de zi cu zi”, a adăugat el.

De fapt, preţul şi timpul mai lung de aşteptare pentru un randament financiar semnificativ au lăsat analiştii îngrijoraţi. 

Abilitatea personală a lui Musk de a construi marca Tesla a fost, de asemenea, pusă sub semnul întrebării săptămâna aceasta după un interviu live în care a înjurat advertiserii care au părăsit platforma sa de socializare X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, din cauza materialului antisemit.

Acest lucru creează nervozitate printre investitori şi unele persoane şi ar putea afecta atractivitatea Tesla, a declarat Allen Adamson, cofondator al consultanţei de brand şi marketing Metaforce.

”Mulţi dintre adepţii timpurii ai Tesla, care au crezut în visul unui viitor sustenabil, sunt treziţi destul de brusc”, de unele dintre ”lucrurile ciudate” pe care le-a făcut, transformându-l dintr-un ”răzvrătit” într-o „persoană greşită” pentru unele persoane, a spus JP Kuehlwein, profesor de marketing la Columbia University Business School.

Cybertruck-ul nu va aduce prea multe beneficii financiare pentru Tesla anul viitor, au spus analiştii. Bernstein a estimat 250 de livrări anul acesta şi 75,000 pentru anul viitor, afirmând că ambele ”pot fi ambiţioase”.

Musk a declarat că Tesla este probabil să atingă o rată de producţie de aproximativ 250,000 de Cybertruck-uri pe an în 2025.

Compania a avertizat în repetate rânduri că se va confrunta cu provocări semnificative în ceea ce priveşte accelerarea produsului şi obţinerea unui flux de numerar liber pozitiv - probabil abia la jumătatea anului 2025 - ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra profitabilităţii.

O reîmprospătare a brandului va fi crucială pentru Tesla, în special într-un moment în care compania se confruntă cu o cerere mai slabă pentru vehiculele electrice, precum şi cu o creştere a concurenţei.

”Tesla are o problemă de produs - adică, o gamă mai veche care nu acoperă suficient din piaţă şi nu are oferte noi pentru piaţa de masă până cel mai probabil la sfârşitul anului 2025”, au adăugat analiştii de la Bernstein.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici