Google, amendă RECORD din partea UE de 2,42 miliarde de euro pentru că a denaturat rezultatele căutărilor dintr-un serviciu de shopping/ UPDATE: Compania anunţă că va contesta decizia

Compania Google a fost amendată cu 2,42 miliarde de euro de autorităţile din Uniunea Europeană pentru că a denaturat rezultatele căutărilor în favoarea propriului serviciu de căutare a cumpărăturilor, relatează Bloomberg.

Urmărește
8686 afișări
Imaginea articolului Google, amendă RECORD din partea UE de 2,42 miliarde de euro pentru că a denaturat rezultatele căutărilor dintr-un serviciu de shopping/ UPDATE: Compania anunţă că va contesta decizia

Google ar putea primi astăzi o amendă record din partea UE. Suma ar putea ajunge până la 9 miliarde de dolari

Compania trebuie să îşi revizuiască practicile în 90 de zile. În caz contrar, se va confrunta cu amenzi de până la 5% din media zilnică a cifrei de afaceri globale a Alphabet, compania care deţine Google.

Motorul de căutare Google oferă rezultate de căutare consumatorilor, care plătesc pentru serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, precum cele pe care le afişează consumatorilor ca răspuns la căutări.

În 2004, Google a intrat pe piaţa separată a cumpărăturilor comparate din Europa, cu un produs care iniţial s-a numit „Froogle” şi care a fost redenumit „Google Product Search”, în 2008. Din 2013, produsul se numeşte „Google Shopping” şi permite consumatorilor să compare produsele şi preţurile online şi să găsească cele mai bune oferte de la retailerii online, inclusiv magazinele online ale producătorilor, platforme precum Amazon sau eBay şi alţi revânzători.

Când Google a intrat pe piaţa cumpărăturilor comparate, exista deja un număr semnificativ de jucători. Potrivit datelor Google, compania era conştientă că performanţa de piaţă a Froogle era slabă.

Serviciile comparate de cumpărături se bazează, în mare parte, pe trafic, pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe clickuri şi generează mai multe venituri. De asemenea, mai mult trafic atrage mai mulţi retaileri care vor să îşi expună produsele prin intermediul unui serviciu comparativ de cumpărături. Luând în considerare poziţia dominantă a companiei Google, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciul comparativ de cumpărături.

Din 2008, Google a început să implementeze în pieţele europene o schimbare fundamentală în strategie pentru a susţine serviciul comparativ de cumpărături, care s-a bazat pe dominanţa Google în căutările de pe internet, şi nu pe competiţia în funcţie de merite în pieţele comparative de cumpărături.

Google a oferit o poziţie mai bună propriului serviciu comparativ de cumpărături. Când un consumator a introdus o căutare în motorul Google, în urma căreia serviciul comparativ de cumpărături vrea să prezinte rezultate, acestea sunt afişate în top sau aproape de topul rezultatelor căutării.

Mai mult, Google a retrogradat serviciile comparative de cumpărături ale altor competitori în propriile rezultate de căutare. Serviciile comparative de cumpărături rivale apar în rezultatele de căutare ale Google pe baza algoritmilor de căutare ai Google. Astfel, chiar şi cel mai bine clasat serviciu rival apare, în medie, abia pe a patra pagină a rezultatelor căutărilor Google, iar alţii apar chiar şi mai jos.

Google a introdus această practică în 13 ţări din UE, unde funcţiona serviciul comparativ de cumpărături, începând - din ianuarie 2008 - cu Germania şi Marea Britanie. Practica s-a extins în Franţa, în octombrie 2010, apoi în Italia, Olanda şi Spania, în mai 2011; în Cehia, în februarie 2013 şi în Austria, Belgia, Danemarca, Norvegia, Polonia şi Suedia, în noiembrie 2013.

Google ia în considerare contestarea amenzii-record primită de la Comisia Europeană

Compania Alphabet, care deţine Google, a transmis, marţi, că nu este de acord cu hotărârile autorităţilor europene potrivit cărora ar fi abuzat de poziţia dominantă şi ia în considerare să conteste decizia, relatează Reuters.

„Suntem în dezacord cu concluziile anunţate azi. Vom evalua decizia Comisiei şi luăm în considerare să o contestăm”, a spus avocatul Kent Walker.

ŞTIRE INIŢIALĂ

Companiile care sunt vinovate că au încălcat regulile europene pot fi amendate cu până la 10% din cifra de afaceri globală. În cazul Google, amenda se putea ridica la 9 miliarde de dolari, dar a fost stabilită la 2,4 miliarde de dolari.

Cazul analizat de Comisia Europeană a fost declanşat de mai multe plângeri din partea competitorilor americani şi europeni, care au dus la o investigaţie care s-a desfăşurat timp de şapte ani asupra celui mai popular motor de căutare,  potrivit surselor citate de Reuters.

Autoritatea care reglementează competiţia în Uniunea Europeană a amendat Google în aprilie 2015 pentru că deforma rezultatele de căutare pe internet pentru a favoriza serviciul său de cumpărături, afectând astfel atât competitorii, cât şi consumatorii.

Google susţine că autorităţile au ignorat competiţia din partea retailerilor online precum Amazon şi eBay.

Cea mai mare valoare a unei amenzi, de 1,06 miliarde de euro, a fost primită de producătorul american de chipuri Intel, în 2009.

Pe lângă amendă, CE va transmite companiei Google să oprească pretinsele practici necompetitive, dar nu este sigur cum va proceda pentru ca gigantul IT să adopte măsurile care vor asigura competitorii de tratament egal în ceea ce priveşte rezultatele cumpărăturilor pe internet.

 

 

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici