O analiză a distribuţiei celor mai recente videoclipuri ale grupării jihadiste arată varietatea tehnicilor folosite – inclusiv folosirea interesului manifestat de opinia publică pentru referendumul privind independenţa Scoţiei – pentru a-şi populariza materialele extremiste pe Twitter şi YouTube.
Aceste strategii sofisticate au determinat autorităţile să coopereze strâns cu companiile de Internet pentru a încerca să câştige războiul propagandistic. O unitate specială a poliţiei britanice lucrează cu companii precum Twitter şi YouTube pentru a bloca şi şterge aproximativ 1.100 de articole cu conţinut violent, care încalcă legislaţia britanică.
Agenţii de propagandă ai grupării Stat Islamic folosesc servicii puţin cunoscute pentru încărcarea conţinutului pe Internet, site-uri anonime pentru copierea textului şi numeroase conturi de Twitter pentru a evita controlul administratorilor şi a-şi publica online materialele.
Un agent de propagandă, Abdulrahman al-Hamid, le-a cerut celor 4.000 de abonaţi ai săi de pe Twitter, să-i prezinte cele mai interesante subiecte din Marea Britanie şi cele mai populare nume de cont pe care le-ar putea folosi pentru a-şi promova materialele. Abonaţii i-au răspuns că ar putea folosi hashtagurile #andymurray, #scotland, #scotlandindependence, #VoteNo şi #VoteYes, precum şi linkuri către contul de Twitter al premierului britanic David Cameron.
„Vă rog, munciţi din greu pentru a publica toate linkurile”, le-a cerut Hamid. El i-a admonestat pe abonaţii lui care se tem să nu le fie suspendate conturile. „Celui care se teme pentru contul său îi spun: «Jur că sunt alte persoane dispuse să se sacrifice pentru religia lor. Ar trebui să-ţi fie ruşine»”.
În acelaşi timp, un alt agent, cu contul @With_baghdadi, le-a cerut susţinătorilor grupării Stat Islamic să „invadeze” hashtagurile #voteno cu „videoclipul în care apare ostaticul britanic” John Cantlie.