Ministrul moldovean al Transporturilor anunţă că va cere despăgubiri unei firme româneşti

Ministrul moldovean al Transporturilor Vasile Botnari a declarat că va cere despăgubiri firmei româneşti care a moderinzat trenuri moldoveneşti, în contextul în care trei dintre cele patru garnituri se află în continuare în depou, iar CFM suportă pierderi zilnice, relatează ProTV Chişinău.

Urmărește
138 afișări
Imaginea articolului Ministrul moldovean al Transporturilor anunţă că va cere despăgubiri unei firme româneşti

Ministrul moldovean al Transporturilor anunţă că va cere despăgubiri unei firme româneşti (Imagine: Daniel Mihăilescu/Mediafax Foto)

Potrivit postului, motoarele s-au defectat, iar vopseaua s-a "cojit" deja, în contextul în care modernizarea celor patru trenuri a costat opt milioane de lei moldoveneşti (aproximativ 492.500 de euro), un proiect din timpul mandatului de ministru al Transporturilor al liberalului Anatol Salaru. Acesta nu a putut să fie contactat, precizează postul.

După ce ProTV Chişinău a difuzat un reportaj despre trenurile modernizate în România care stau în depouri, ministrul Transporturilor a efectuat o "inspecţie" la Căile Ferate.

Botnari s-a declarat foarte nemulţumit de faptul că trei dintre cele patru trenuri modernizate sunt defecte. El şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că vopseaua de pe trenuri "s-a şters deja", după un an de la "renovare". În plus, garniturile nu consumă mai puţin, aşa cum s-a anunţat iniţial.

Potrivit postului, nici mecanicii nu sunt "încântaţi" de trenurile modernizate.

Trenurile au fost modernizate la o uzină în Paşcani. Reprezentanţii acesteia afirmă că vor remedia defecţiunile.

Primul tren modernizat se află şi el în depou, de aproximativ două luni. După ce s-a defectat de mai multe ori, specialiştii nu pot spune ce problemă are, potrivit televiziunii, care adaugă că una dintre cele trei garnituri a fost reparată deja şi este pregătită să fie pusă în circulaţie sâmbătă.

Până în prezent, pierderile nu au fost estimate, însă unii oficiali afirmă că acestea vor fi prezentate uzinei producătoare.

Al cincilea tren modernizat urmează să ajungă la Chişinău până la începutul lui septembrie. Valoarea contractului privind moderinzarea celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici