- Home
- Externe
- GROSSETO, (17.07.2013, 15:08)
- Anna Primac
NAUFRAGIUL COSTA CONCORDIA: Procesul împotriva comandantului Francesco Schettino a început
Procesul lui Francesco Schettino, comandantul pachebotului de lux Costa Concordia, al cărui naufragiu, la 13 ianuarie 2012, s-a soldat cu 32 de morţi, a început miercuri dimineaţa la Grosseto, în Toscana.
Urmărește
197 afișări
Francesco Schettino (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Procesul lui Francesco Schettino, comandantul pachebotului de lux Costa Concordia, al cărui naufragiu, la 13 ianuarie 2012, s-a soldat cu 32 de morţi, a început miercuri dimineaţa la Grosseto, în Toscana, a constatat un jurnalist AFP.
Procesul, care se desfăşoară la Teatrul Modern de Grosseto, deoarece se aşteaptă o participare foarte mare în următoarele luni, s-a deschis practic la 9 iulie, dar a fost amânat cu opt zile, după o scurtă audiere de 15 minute, din cauza grevei naţionale a avocaţilor.
Peste 400 de martori şi 250 de părţi civile vor fi citate pentru acest proces fluviu, prevăzut să dureze mai multe luni.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Alegeri prezidenţiale în Croaţia. Favorit este preşedintele în exerciţiu
-
Simion: Nu ne eschivăm, este un protest al poporului român, noi doar oferim platforma legală
-
Serbia, între sancţiunile SUA şi criza gazelor: lovitură dublă pentru Belgrad
Subiect al mai multor critici, "omul cel mai detestat din Italia", supranumit de tabloidele britanie "Căpitanul laş", Schettino este judecat pentru omucidere multiplă din culpă, abandonarea navei şi daune provocate mediului.
Printre cei 347 de martori ai acuzării, se numără Domnica Cemortan, o tânără moldoveancă ce s-a aflat alături de Schettino pe puntea navei, în momentul naufragiului, şi Gregorio De Falco, şef al Căpităniei din Livorno, care i-a ordonat fostului comandant să se întoarcă la bordul navei.
Avocaţii lui Schettino au citat aproximativ o sută de martori şi au încercat, de asemenea, să obţină un acord amiabil cu privire la sancţiune, în schimbul recunoaşterii cel puţin parţiale a culpabilităţii, dar judecătorul audierilor preliminare a hotărât că trebuie să fie judecat.
El riscă să fie singur pe banca acuzaţilor, deoarece alţi cinci inculpaţi au obţinut undă verde de la Parchet, cu privire la o pedeapsă negociată cu tribunalul. Este vorba de directorul unităţii de criză a companiei Costa, Roberto Ferrarini, timonierul indonezian Jacob Rusli Bin şi alţi trei membri ai echipajului.
Audierea privind aceste cereri de pedeapsă negociată va avea loc sâmbătă, 20 iulie.
Nava Costa Concordia, de 114.500 de tone s-a lovit de o stâncă, la câteva zeci de metri de Insula Giglio, în noaptea de 13 ianuarie, având la bord 4.229 de persoane, dintre care 3.200 erau turişti. Treizeci şi două de persoane au murit, dintre care două nu au mai fost găsite. Printre cele 250 de părţi civile se numără şi compania Costa Crociere, proprietara navei, statul italian, precum şi Insula Giglio, lângă al cărei port se află nava enormă, înclinată pe o parte.
Zeci de supravieţuitori cu depus plângeri în tribunale civile contra companiei Costa. Majoritatea persoanelor care nu au fost rănite sau nu au pierdut rude au acceptat indemnizaţia standard de aproximativ 11.000 de euro propusă de Costa. Compania a fost condamnată în aprilie să plătească o amendă în valoare de un milion de euro în cadrul unei proceduri de negociere în cursul căreia a recunoscut responsabilitatea sa admnistrativă, ceea ce îi permite să evite un proces penal.
Redresarea navei, un adevărat progres tehnic amânat de mai mutle ori, este prevăzută pentru septembrie, dar acest termen nu este sigur.
După mai multe amânări, Costa şi grupul Titan Micoperi, însărcinat tehnic cu operaţiunea, au anunţat că operaţiunea privind repunerea navei în poziţie verticală va începe în septembrie şi că sunt necesare şase sau şapte săptămâni pentru tractarea navei către un port în care să fie dezmembrată.
Însă şeful Protecţiei Civile italiene Franco Gabrielli a temperat entuziasmul general, într-un interviu televizat recent, evocând o lipsă a garanţiilor asupra a ceea ce se va întâmpla atunci când nava va fi repusă în poziţie verticală.
Temerea sa şi a altor specialişti este că nava ar putea să se rupă în mai multe bucăţi în timpul manevrei, deversând în rezervaţia marină Giglio tone de apă poluată, care conţine produse de întreţinere şi alimentare transportate de navă.
Locuitorii Insulei Giglio au obosit de această situaţie şi sunt îngrijoraţi văzând în continuu nava enormă scufundată în apropierea ţărmului.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Ai vrea să-ți aducă un robot cafeaua? Ce abordare inovatoare are cafeneaua Dawn din Tokyo
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Documentele Reginei Elisabeta urmează să fie făcute publice în curând. Experții se tem de cenzurarea acestora
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Alertă „freezing rain” în București. Pe ce dată plouă cu gheață, potrivit meteorologilor Accuweather
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe