Avionul s-a prăbuşit pe un drum din apropierea aeroportului din Petrozavodsk, din cauza „insuficientei coordonări a echipajului în faza de aterizare, comandantul de bord supunându-se indicaţiilor navigatorului, care avea un comportament agitat din cauza unei uşoare stări de ebrietate”, precizează raportul.
„Analizele au arătat o rată de 0,81 la sută alcool etilic în sângele navigatorului, ceea ce corespunde unui grad redus de ebrietate”, afirmă raportul Comitetului Interstatal de Aviaţie (MAK) din Moscova, care este responsabil cu anchetele privind catastrofele aeriene în statele CSI (Comunitatea Statelor Independente).
Avionul companiei RusAir, care venea din Moscova, s-a prăbuşit în timp ce încerca să aterizeze înainte de miezul nopţii, la 20 iunie, pe aeroportul Bessoveţ din Petrozavodsk, capitala republicii ruse Carelia.
Avionul, care încerca să aterizeze în condiţii meteorologice dificile şi cu vizibilitate redusă, a atins mai mulţi copaci înainte de a se prăbuşi pe un drum din vecinătatea aeroportului.
Cauza directă a fost „absenţa deciziei echipajului de a redemara pentru un nou survol şi continuarea coborârii sub (nivelul) altitudinii minime de securitate în absenţa contactului vizual” cu solul, subliniază raportul.
Patruzeci şi patru de persoane au fost ucise pe loc şi alte trei au murit ulterior.
„Cauza directă a accidentului este faptul că echipajul nu a luat decizia de a creşte altitudinea pentru a efectua o nouă manevră de aterizare, continuând să coboare în lipsa unui contact vizual cu solul”, precizează raportul.
Conform anchetatorilor, al doilea pilot nu a participat la manevra de aterizare. În plus, datele meteorologice furnizate echipajului cu până la zece minute înainte de aterizare erau inexacte, nefiind semnalată prezenţa ceţii în zonă.