Primele concluzii ale anchetei în cazul avionului Boeing 777 prăbuşit la San Francisco. MOMENTUL PRĂBUŞIRII - VIDEO

Avionul Boeing 777 al companiei sud-coreene Asiana Airlines, care s-a prăbuşit sâmbătă pe aeroportul din San Francisco după o aterizare ratată, s-a apropiat de pistă cu o viteză cu mult inferioară celei normale, au anunţat duminică autorităţile americane.

Urmărește
7310 afișări
Imaginea articolului Primele concluzii ale anchetei în cazul avionului Boeing 777 prăbuşit la San Francisco. MOMENTUL PRĂBUŞIRII - VIDEO

Primele concluzii ale anchetei în cazul avionului Boeing 777 prăbuşit la San Francisco (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Preşedinta Agenţiei americane de securitate a transporturilor (NTSB), Deborah Hersman, a mai precizat în cadrul unei conferinţe de presă că pilotul a solicitat autorizaţia de a nu ateriza şi a lua din nou altitudine, cu aproape o secundă înainte de impact. De asemenea aceasta a menţionat că avionul se afla şi la o altitudine inferioară celei normale la aterizare, dar a precizat că "mai este mult până la încheierea anchetei".

Doctorii au tratat o gamă largă de leziuni în urma prăbuşirii de sâmbătă, inclusiv "foarte multe leziuni abdominale, foarte multe fracturi de coloană, unele dintre ele incluzând paralizie şi traumatisme craniene", a declarat Margaret Knudson, chirurg şef în cadrul spitalului general din San Francisco. Doctorii au tratat de asemenea "pacienţi care aveau leziuni grave ce sugerau că au fost târâţi", a mai declarat acesta, citată de postul de televiziune CNN News.

Pilotul avea puţină experienţă pe aeronavele Boeing 777

Lee Kang-Kuk, în vârstă de 46 de ani, are peste 9.000 de ore de zbor, dar nu a navigat decât 43 de ore pe acest model de aeronavă, una dintre cele mai mari din lume.

"Este exact că Lee era în formare pe Boeing 777", a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvânt a Asiana.

Pilotul era sub supervizarea unui formator experimentat, care era copilot, a adăugat ea.

Un martor a filmat momentul aterizării ratate a avionului.

Asiana a recunoscut că avionul, cumpărat în martie 2006, a fost supus unor reparaţii în iunie din cauza unor scurgeri de ulei la un motor.

Dar preşedintele său general, Yoon Young-Doo, a respins ipoteza unei defecţiuni tehnice, precizând că nu a existat "nicio problemă mecanică" în momentul accidentului.

Primele analize semnalează că avionul zbura la o altitudine prea joasă şi cu o viteză prea mică în momentul apropierii de golful San Francisco.

Piloţii au încercat să accelereze, dar era deja prea târziu, iar coada avionului a lovit violent pista.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici