Dispariţia zborului MH370: Semnal similar cu cel al unei cutii negre, detectat în sudul Oceanului Indian. Avioane şi nave, mobilizate pentru verificări - VIDEO

Avioane şi nave care participă la căutarea zborului MH370 în Oceanul Indian se îndreptau duminică spre zona unde a fost detectat un semnal submarin, pentru a verifica dacă acesta provine sau nu de la cutiile negre ale Boeingului dispărut de pe radare în urmă cu o lună.

Urmărește
9415 afișări
Imaginea articolului Dispariţia zborului MH370: Semnal similar cu cel al unei cutii negre, detectat în sudul Oceanului Indian. Avioane şi nave, mobilizate pentru verificări - VIDEO

Semnal detectat în sudul Oceanului Indian, fără confirmarea unei legături cu MH370 - presă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Australia a anunţat, în paralel, că o nouă analiză a datelor culese prin satelit ar restrânge zona de căutare în partea de sud a perimetrului delimitat în Oceanul Indian, unde s-ar fi prăbuşit avionul de tip Boeing 777 aparţinând Malaysia Airlines, pe 8 martie.

"Astăzi (duminică), mijloace din cadrul forţelor aeriene australiene vor fi afectate pentru a verifica semnalele acustice în zona în care nava chineză a detectate sunetele", a declarat Angus Houston, care conduce Centrul de coordonarea agenţilor (JACC) din ţările care participă la căutări.

TITLURILE ZILEI

Un detector de cutii negre mobilizat de o navă chineză de patrulare care participă la căutarea avionului Malaysia Airlines a detectat "un semnal" în sudul Oceanului Indian, fără să stabilească dacă acesta are sau nu legătură cu zborul MH370, a anunţat agenţia China Nouă.

Semnalul avea o frecvenţă de 37,5 kHz, identică celei transmise de dispozitivele de înregistrare a zborului, a precizat China Nouă.

Detectorul de cutii negre, mobilizat de nava chineză de căutare Haixun 01, a reperat semnalul la latitudinea de aproximativ 25 de grade sud şi longitudinea de 101 grade est, a precizat agenţia.

Autorităţile australiene şi chineze sunt extrem de prudente, apreciind că ar putea fi vorba despre o "poluare sonoră" fără legătură cu avionul căutat.

Două nave, una australiană iar cealaltă britanică, echipate cu detectoare de cutii negre se îndreaptă către această zonă, a precizat Angus Houston într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că, în cazul în care zona de căutare nu este pusă în discuţie, "partea de sud are acum o priotitate mai mare" pentru ţările mobilizate, în urma unor noi analize ale datelor captate prin satelit disponibile.

Autorităţile malaysiene apreciază că, potrivit datelor furnizate prin satelit, zborul MH370 s-a prăbuşit în Oceanul Indian, în largul coastei de vest a Australiei, după ce şi-a schimbat ruta, în cursul unui zbor de la Kuala Lumpur la Beijing.

Până în prezent nu a fost descoperit vreun element susceptibil să confirme locul unde s-ar fi prăbuşit Boeingul.

Autorităţile nu înţeleg nici cum şi nici de ce a dispărut avionul şi au avertizat că misterul nu va putea să fie îndepărtat atâta timp cât nu sunt găsite cutiile negre.

"Caracteristicile constatate corespund cutiei negre a aparatului", a declarat, sâmbătă, fostul şef al armatei australiene, Angus Houston, însărcinat cu coordonarea căutărilor internaţionale, efectuate de opt ţări.

"Obiecte de culoare albă au fost reperate la aproximativ 90 de kilometri" distanţă de locul în care a fost detectat semnalul, a adăugat el.

"Cu toate acestea, la acest stadiu, nu se poate confirma dacă există vreo legătură între obiecte, semnalele detectate şi avionul dispărut", a spus el.

Ministrul australian al Apărării, David Johnson, a îndemnat la prudenţă.

"Nu ar fi pentru prima oară când am detectat ceva care, în cele din urmă, s-a dovedit a fi dezamăgitor", a declarat el pentru postul de televiziune australian ABC, adăugând că aşteaptă în prezent detalii.

"Aşteptăm elemente suplimentare înainte de a corobora" această ipoteză, a afirmat la rândul său Anish Patel, preşedintele societăţii americane Dukane Seacom, care a fabricat detectorul de cutii negre.

Această veste oferă, totuşi, speranţe, potrivit lui Charitha Pattiaratchi, oceanograf la Universitatea Australiei de Vest.

El a exclus posibilitatea ca frecvenţa de 37,5 kHz să fie produsă de balene sau de o activitate seismică.

Zborul MH370 a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, dar a deviat, dintr-un motiv necunoscut, de la planul de zbor şi s-a îndreptat către vest, survolând Malaezia, către Strâmtoarea Malacca. În acel moment a dispărut de pe radarele civile.

Imagini captate prin satelit au reperat, săptămâna trecută, sute de obiecte care pluteau, dar cele care au fost recuperate nu proveneau de la avion.

Găsirea unor fragmente şi reconstituirea derivei acestora în funcţie de curenţi ar permite restrângerea zonei de căutare, în prezent imensă.

Avionul a dispărut pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord. Malaezia a anunţat în mod oficial pe 25 martie că Boeingul de tip 777 a "sfârşit în sudul Oceanului Indian".

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici