Sute de bărci s-au reunit în Strâmtoarea Bosfor pentru a manifesta împotriva petrolierelor

Sute de bărci având la bord activişti din diverse organizaţii neguvernamentale pentru protecţia mediului s-au reunit duminică în Strâmtoarea Bosfor pentru a protesta faţă de petrolierele şi navele de mari dimensiuni care reprezintă un risc pentru siguranţa maritimă în strâmtoarea din Istanbul.

Urmărește
284 afișări
Imaginea articolului Sute de bărci s-au reunit în Strâmtoarea Bosfor pentru a manifesta împotriva petrolierelor

Sute de bărci s-au reunit în Strâmtoarea Bosfor pentru a manifesta împotriva petrolierelor (Imagine: HEPTA)

Bărcile purtau bannere pe care se putea citi "Nu vaselor morţii" sau "Siguranţă înaintea dezastrului" şi au fost însoţite de Paza de Coastă pentru a preveni orice accident, relatează Daily Sabah, în pagina electronică. Protestul are loc în fiecare an pentru a atrage atenţia asupra potenţialelor dezastre care ameninţă atât locuitorii din Istanbul, cât şi mediul.

Strâmtorile din Turcia sunt printre cele mai supuse riscurilor din lume, potrivit experţilor. Peste 50.000 de nave, inclusiv petroliere care transportă ţiţei, traversează strâmtoarea Bosfor, un canal sub forma literei S unde curenţii schimbători reprezintă adevărate provocări pentru vase şi marinari. Potrivit Convenţiei de la Montreux din 1936, Turcia trebuie să permită accesul tuturor navelor civile în strâmtorile sale pe timp de pace.

Cu toate acestea, accidentele îngrijorează ţara. În perioada 1953-2003, au avut loc 461 de accidente în Bosfor. Cel mai grav a fost cel în care un petrolier românesc s-a ciocnit cu o navă de transport greacă şi a explodat în noiembrie 1979, provocând moartea tuturor celor 42 de marinari de la bordul vaporului românesc. Ultimul accident major din strâmtoare a avut loc în 2003, când o navă georgiană s-a scufundat generând scurgerea a 480 de tone de petrol.

Pentru a schimba cursul vaselor care transportă încărcături potenţial periculoase, Guvernul intenţionează construirea Kanal Istanbul, un proiect ambiţios de construire a unui canal prin partea europeană a oraşului.

Principalul scop al proiectului este de a reduce traficul maritim prin Bosfor şi de minimiza riscurile şi pericolele asociate în special cu petrolierele. Presiunea internaţională creşte în legătură cu majorarea tonajului marin acceptat prin strâmtoare, ceea ce aduce riscuri pentru siguranţa navigaţiei maritime.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici