Noutate la Jocurile Olimpice de la Paris din 2024: va fi inaugurată prima reţea de taxi aerian electric din lume

  • Aeronavele vor decola şi ateriza pe verticală şi vor transporta un singur pasager între nodurile de transport, spune operatorul aeroporturilor din capitală.
  • Sportivii se pregătesc pentru Jocurile Olimpice de la Paris din 2024, la fel şi prima reţea de taxi aerian electric din lume.
Urmărește
1263 afișări
Imaginea articolului Noutate la Jocurile Olimpice de la Paris din 2024: va fi inaugurată prima reţea de taxi aerian electric din lume
Vom face ca acest lucru să se întâmple”, a declarat Solène Le Bris de la operatorul aeroporturilor din Paris Groupe ADP unui public din industrie la Amsterdam Drone Week . „Încercăm să lansăm primul serviciu pre-comercial e-VTOL (decolare şi aterizare verticală) din lume: aceasta este ambiţia noastră.”
 
Într-o discuţie plină de marţi, au fost dezvăluite primele schiţe ale ceea ce a fost numit „Tesla a cerurilor”.
 
Inginerul civil superior Le Bris a explicat că vor exista cinci vertiporturi unde pasagerii se vor putea urca în vehicule, primul dintre care la Cergy-Pontoise a fost deschis în noiembrie şi funcţionează ca un centru de testare, potrivit The Guardian.
 
Folosind reţeaua existentă de rute pentru elicoptere, vehiculele, cunoscute sub numele de taxiuri aeriene VoloCity, vor zbura cu un pasager şi un pilot de-a lungul a două rute, luând curse scurte de la aeroportul Charles de Gaulle la Le Bourget, apoi la o nouă platformă de aterizare la Austerlitz Paris şi o altă rută de la Paris la Sans-Cyr.

„Siguranţa este esenţială”

Thierry Allain, şeful de inovare la DGAC (Direction General de l'Aviation Civile), a declarat că o abordare bazată pe siguranţă folosind reţelele existente este esenţială. „Pentru problemele de reglementare, provocările pe care le avem nu sunt atât de mari”, a spus el. „Bineînţeles, sarcina reglementării se aplică Agenţiei pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene. Ea trebuie să certifice VoloCity şi operatorul cu regulamentul care se construieşte chiar acum.
 
Romain Erny, şeful departamentului aerospaţial şi mobilitate la Choose Paris Region, a declarat că răspunsul publicului va determina viitorul taxiurilor aeriene. „Al doilea pas este Jocurile Olimpice şi Paralimpiade”, a spus el. „Lecţia principală este să vedem cum reacţionează oamenii la acest nou tip de servicii. Pentru majoritatea cetăţenilor din Paris, ei sunt încă science fiction! Ei trebuie să-l atingă, să fie în interiorul vehiculului, iar noi avem nevoie de feedback-ul lor. Jocurile Olimpice sunt începutul.”

O experienţă cât mai eficientă

„Experienţa pasagerilor” din porturi se doreşte să fie cât mai eficientă: unele oraşe vor să fie ca un metrou, altele vor mai multă securitate, a declarat Ankit Dass, director de tehnologie la Skyports, aripa britanică a proiectului.
 
În prezent, echipa de experţi dezbate dacă au nevoie de piste de aterizare suplimentare în caz de probleme şi dacă turbulenţa vântului de către elicoptere ar putea avea un efect negativ, chiar dacă taxiurile vor zbura mai jos.
 
Le Brin a spus că nu a fost decis cum vor fi alocate biletele, dar probabil că va fi un număr limitat.
 
Ne uităm, de asemenea, la utilizarea e-VTOL în scopuri medicale, cu spitalele din Paris”, a adăugat ea. „Medicii de urgenţă spun că, dacă ajungi la faţa locului cu un minut mai devreme într-un atac de cord, cresc şansele de supravieţuire cu 10%.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici