Twitter, cea mai rapidă sursă de informare din Rusia în cazul atentatului de la Moscova

Martorii oculari ai atentatului comis luni pe aeroportul Domodedovo din Moscova au început să posteze mesaje pe Twitter, marţi, pentru a completa lacunele lăsate de autorităţi şi televiziunea publică, devenind cea mai rapidă sursă de ştiri din Rusia, relatează Financial Times, în ediţia online.

Urmărește
40 afișări
Imaginea articolului Twitter, cea mai rapidă sursă de informare din Rusia în cazul atentatului de la Moscova

Twitter, cea mai rapidă sursă de informare din Rusia în cazul atentatului de la Moscova (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Astăzi este ziua în care televiziunea naţională a murit oficial, ca sursă de informaţie", susţine un utilizator de Twitter, Viktor_BAD.

Utilizatorii site-ului au semnalat rapid că aeroportul Domodedovo a avut nevoie de 50 de minute pentru a face un anunţ privind atacul, în timp ce relatările televiziunii au întârziat şi mai mult.

Televiziunea naţională a fost criticată şi în cazul atentatelor de anul trecut de la metroul din Moscova, când şi-a continuat programul obişnuit. Criticii, care acuză instituţiile media de stat de autocenzură, au afirmat că producătorii au aşteptat aprobarea Kremlinului înainte de a difuza reportajele despre atac.

Majoritatea ruşilor se informează de la televiziunea naţională.

Ruşii s-au plâns rapid de lipsa de informaţii la televiziunea naţională, care şi-a continuat programul obişnuit multă vreme după ce posturile străine au început să transmită în direct de la locul incidentului.

Ca şi în cazul atentatului de la metrou din 2010, preşedintele Dmitri Medvedev a folosit Twitter pentru a oferi o reacţie imediată, pentru a calma publicul rus şi a transmite condoleanţe familiilor victimelor.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici